• Anonym (?)

    Är alla manliga vuxna oskulder bittra kvinnohatare?

    Är alla eller de flest män som ofrivilligt är oskulder i vuxen ålder bittra kvinnohatare? Finns det såna som inte är det? Hur kommer det i så fall sig att de inte kan hitta någon som vill ha dem?

  • Svar på tråden Är alla manliga vuxna oskulder bittra kvinnohatare?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (GG) skrev 2015-08-07 14:06:12 följande:

    Det är nog tyvärr en sak som sitter rotad djupt ner i oss män. Jag personligen tror att det är så vi är skapta, att vi ska hitta en imponerande kvinna och sen försvara henne och visa upp henne. Det lever kvar från långt tillbaka. 

    Men sen bidrar nog inte våran underbara värld till att det blir bättre, jag tror att detta djupt rotade arvet krockar med kvinnors frigörelse, att kvinnor för en gångs skull faktiskt är den starkare pjäsen i  sex och relations spelet. 

    Men sen för att män har detta djupt rotat i sig betyder ju inte att det måste vara negativt alla gånger, vissa män kan hantera det på ett bra sätt och balanserar sin "äganderätt" med respekt och en lagom dos omhändertagande istället. 

    Precis som kvinnor för i tiden levde väldigt begränsat vad gällde sex och sånt, då männen bestämde i regel allt och kvinnan förvägrades hennes rätta natur. Så blir många män bittra då även dom förvägras sin rätta natur och ska leva in i nån samhällerlig norm, istället för att leva ut dom drifterna som finns. 

    Har varit där...


    Men är det mannens "rätta natur" eller är det något inlärt, gamla normer, som blir frustrerande för mannen när kvinnors normer ändras?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Fritjjof enhörning) skrev 2015-08-07 13:47:22 följande:
    Liknelsen är att många kvinnor som inget har att ge kräver ouppnåerliga ting. Halt blind lytt oattraktiv ( i all ära ) eller liknande hämtad från nån drogmissbrukare med kundvagn i LA med attityd o krav som om de vore nån Havsgudinna. Alla män känner till sorten.
    Ingen normal människa väljer en partner bara för att ha en partner de väljer en partner för att de är attraherade av denne hellre lever de flesta ensamma än att nöja sig med någon som de inte känner mer för än vilken främling som helst de ser på gatan.
  • Anonym (GG)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-08-07 15:16:50 följande:
    Men är det mannens "rätta natur" eller är det något inlärt, gamla normer, som blir frustrerande för mannen när kvinnors normer ändras?
    Men vi människor är ju djur i grund och botten, precis som vilket djur som helst så drivs vi av instinkt och arv. Många honor i djurvärlden dödar sina hanar efter förökningen te.x inget jag föreslår hos oss människor dock :) 

    Men jag ska vara totalt ärlig, jag tror inte att det enbart är gamla normer, jag tror att kvinnor och män är skapta olika av en anledning. 

    Något inlärt lär det knappast vara då män idag blir uppvuxna i en tid då kvinnor tar för sig allt mer. Och får lära sig att så ska det vara. Ändå så växer andelen män som föraktar kvinnor i samhället, att brott mot kvinnor inte minskar i samma utsträckning som alla andra våldsbrott, att kvinnors utsatthet inte syns på samma sätt borde tyda på något. Att feminismen och såklart samhället i stort har missbedömt läget. Att istället för att skapa en tillvaro där både män och kvinnor får vara med att kämpa för att ALLA ska få det bättre, så har man gjort ett missriktat utåtagerande ställningstagande, hur många gånger har inte jag som man fått höra att det är vi män som är roten till all ondska. Varför har inte män tillfrågats vad problemet är ? varför känner ni såhär ? hur tycker ni att problemet ska lösas ? för vi män borde förstå bättre varför män föraktar kvinnor än vad ni kvinnor gör ?

    Redan utsatta män tror att detta är sant och tar väldigt illa vid sig. Sedan ser man ändå kvinnor springa omkring med sina alfahannar som oavsett hur dåligt dom behandlar kvinnor alltid har en kvinna vid sin sida. 

    Jag lägger ingen värdering i detta. Utan det är vad jag tror är en del av problemet, och eftersom jag en gång i tiden var en kränkt man som inte gillade kvinnor så vet jag iallfall hur mina tankar gick.

    Sen att vissa är oskulder antar jag inte gör saken bättre.
  • Agaton

    Märkligt att alla i den här tråden är anonyma. Märkligt att män som har synpunkter på kvinnor skulle vara kvinnohatare. Märkligt att kvinnohatare med automatik skulle vara oskulder. Märkligt att så fort någon har synpunkter på kvinnor och deras beteende så är man anti-feminist. Märkligt att ingen har reagerat på att mäns kåthet på kvinnor är en kemisk reaktion i hjärnan som ligger utanför kontrollfunktionen och särskilt märkligt att kvinnor under den här årstiden väljer muskorta kjolar och naveldjupa urringningar som ett led i det egna bekräftelsebehovet.

    Märkligt hur många som det går att reta upp genom ovanstående rader, vilket  indikerar att åsiktskorridoren är beklämmande smal och bara överträffas av debattklimatet i Nordkorea. 

  • marionsin

    Det är en del av mannens manlighet som går förlorad när mannen är oskuld. Därför är män som är vuxna och oskulder ofta blyga. De är oskulder för att de är blyga och de blir mer blyga ju längre de förblir oskulder. Tyvärr blir det så att de i sin frustration sedan våldtar någon. Jag tycker dock att det är ännu mer synd att samhället inte tänker konstruktivt kring problemet. T.ex. om prostitution vire lagligt, eller lagligt endast för "behövande" så skulle alla dess amän ha mycket lättare att bli av med sin oskult och integreras bättre i samhället.

  • PrimitivMan
    Anonym (Fritjjof enhörning) skrev 2015-08-07 13:47:22 följande:
    Liknelsen är att många kvinnor som inget har att ge kräver ouppnåerliga ting. Halt blind lytt oattraktiv ( i all ära ) eller liknande hämtad från nån drogmissbrukare med kundvagn i LA med attityd o krav som om de vore nån Havsgudinna. Alla män känner till sorten.
    Tja stor efterfrågan och lite utbud gör att man kan ställa krav som annars inte skulle bli uppfyllda. På dejting-siter är det kvinnornas marknad (och i synnerhet de sexinriktade som BC). 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (?)
    marionsin skrev 2015-08-07 21:07:32 följande:

    Det är en del av mannens manlighet som går förlorad när mannen är oskuld. Därför är män som är vuxna och oskulder ofta blyga. De är oskulder för att de är blyga och de blir mer blyga ju längre de förblir oskulder. Tyvärr blir det så att de i sin frustration sedan våldtar någon. Jag tycker dock att det är ännu mer synd att samhället inte tänker konstruktivt kring problemet. T.ex. om prostitution vire lagligt, eller lagligt endast för "behövande" så skulle alla dess amän ha mycket lättare att bli av med sin oskult och integreras bättre i samhället.


    Vad i hela världen har du för grund att vuxna oskulder till slut våldtar en tjej i frustration??
  • Anonym (Oskyldig)
    marionsin skrev 2015-08-07 21:07:32 följande:

    Det är en del av mannens manlighet som går förlorad när mannen är oskuld. Därför är män som är vuxna och oskulder ofta blyga. De är oskulder för att de är blyga och de blir mer blyga ju längre de förblir oskulder. Tyvärr blir det så att de i sin frustration sedan våldtar någon. Jag tycker dock att det är ännu mer synd att samhället inte tänker konstruktivt kring problemet. T.ex. om prostitution vire lagligt, eller lagligt endast för "behövande" så skulle alla dess amän ha mycket lättare att bli av med sin oskult och integreras bättre i samhället.


    Grattis, du har precis blivit en sån där som öppnar munnen och bevisar sig vara en idiot.
  • HäckHäxan
    Anonym (Oskyldig) skrev 2015-08-11 22:48:30 följande:
    Grattis, du har precis blivit en sån där som öppnar munnen och bevisar sig vara en idiot.
    Känner att jag helt håller med dig!
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Nej)

    Ta bort det sista ordet i rubriken så stämmer det nog på de flesta skulle jag tro. Kan säga såhär mycket, om man inte har blivit född asexuell så är det svårt att inte bli en aning frustrerad över att aldrig få det som så många andra får genom att knäppa med fingrarna. Jag är absolut ingen kvinnohatare, hatar kvinnohatare.

Svar på tråden Är alla manliga vuxna oskulder bittra kvinnohatare?