• Fool

jag går under snart!

PelleX skrev 2015-07-24 19:32:37 följande:

Varför blir man sårad av otrohet?

TS du säger ju till och med att det inte är sexakten utan besvikelsen eller osäkerheten att den person som man har valt som sin livspartner kanske föredrar en annan person.

Men i ditt fall så låter det ju som du nu har en livspartner som verkligen sätter dig överst.

Så nu måste du lära dig att svälja det som får dig att må dårlgt eller förstå vad det är för det borde inte vara osäkerhet om hennes känslor.

Och snabba på för dårlig stämning över längre tid för något så här håller såret öppet och skapar större ärr.

Varför blir man sårad av en otrohet?
    Tja, jag tror väldigt få människor uppskattar att bli lurade och ljugna för?
    Det är väl det som är den springande punkten här? Sveket? Brutna löften? Krossat förtroende?

Vad spelar det för roll att jag vet att min partner sätter mig överst om jag inte vet om jag kan lita på henne?... "asså...jag låg med din kompis under några månader, men det är dig jag tycker om mest förstår du"..... är ju ganska klen tröst?
    Går det att leva med någon man inte vet om man kan lita på?

Tycker absolut inte TS ska "svälja" någonting, att sopa ner skit under mattan är sällan en bra idé, skiten har en förmåga att komma fram ändå med jämna mellanrum. Och vaddå snabba på? Ska TS skita i vad han känner för att hans fru ska må bättre? Är inte det en väldigt ensidig syn?

Nej TS ska inte "svälja" eller stressa sig igenom något, tvärtom ska TS ta det väldigt lugnt och inte dra några förhastade beslut. Ett svek tar lååååång tid att arbeta sig igenom. Vi pratar år, inte månader. TS ska heller inte köra över sig själv för att hans fru ska må bättre, i ett förhållande borde BÅDAS känslor vara lika mycket värda.

TS bild av sin fru är nu krossat, hon är inte längre den han trodde hon var och kommer heller aldrig vara det, TS kommer en tid framöver (med eller omedvetet) ägna sig åt att bilda sig en ny bild av henne som även innehåller brister som han tidigare inte var medveten om, allt hon säger och gör kommer räknas in, det är inte förrän han är klar med den processen som han öht är redo att avgöra om han vill eller inte vill dela sitt liv med den nya människan (med brister och styrkor) hans fru nu är för honom. Dessutom måste TS nu även återfå sitt förtroende för sin fru som nu är krossat, han måste även bearbeta sina egna känslor av att känna sig sviken, lurad och förnedrad....mao ingen lätt uppgift och absolut inget man ska "snabba" sig igenom. Att deras förhållande kommer suga en tid framöver är det pris de båda får betala för hennes tidigare "misstag", dessutom är det TS och inte hans fru som dragit det kortaste strået i den här soppa.
Svar på tråden jag går under snart!