Konstigt nog så kunde npfbarn uppföra sig förr.
Nej det stämmer inte. Vi hade särskola på den tiden, men det vara bara de lågbegåvade som gick där. Npfbarnen gick i vanliga klasser. Så det du skriver är bs.
Nej det stämmer inte. Vi hade särskola på den tiden, men det vara bara de lågbegåvade som gick där. Npfbarnen gick i vanliga klasser. Så det du skriver är bs.
De fanns förr också och var stökiga. Vi hade två i min klass som fick gå i OBS-klass. Däremot var det en milljö som passade de barnen bättre.
De flesta barnen som är stökiga är normalstörda barn
Nej. 1969 började alla gå samma klass igen, förutom särskolebarnen.
Min skola följde lagen och vi hade inte det ens under 70-talet.Som jag skrev ovan så följde min skola lagen. Att din inte gjorde det kan jag bara beklaga. Sen kan man inte bota funktionshinder men man kan definitivt även uppfostra barn som har funktionshinder. Enbart förståelse för alla fel gällande uppfostran kommer man inte långt med. De flesta med npf är normalintelligenta och förstår orsak och verkan, men många föräldrar verkar inte inse hur kloka barnen är utan förminskar deras förmågor.Omg... nehe du. Inte alls sant. Enda npfbarnet i klassen åkte ut när hen störde på lektionerna på 70-talet. Hen fick lära sig att lägga band på sitt behov av att störa alla andra. Hen blev en bra människa som vuxen. Utan psykiska problem av någon traumatisk skolgång där hen tvingades uppföra sig.
Du börjar under citatet av mitt inlägg med: inte alls sant
Så jag undrar då vad det är som inte alls är sant.
Vad var det som var olagligt i mitt inlägg? Menar du att min skola inte följde lagen för att det fanns bråkiga barn i klassen?
Uppenbarligen är du inte så bra på att tolka lagtext eller applicera den på verkligheten.
Du måste väl ändå någonstans inse att du har fel när så många här skriver om OBS-klasser? Eller tänker du att vi ljuger allihopa eller att typ alla skolor bröt mot lagen?