• Anonym (Motivation)

Fler som har svårt att hålla motivationen uppe (viktnedgång)

Jag tänkte gå ner tio kilo under 20 veckor, jag har hållit på i tre veckor nu. Första veckan var hemsk, jag var hungrig hela tiden eftersom jag töjt ut magsäcken, andra veckan var okej, men nu har det börjat bli svårt igen. Det känns trist att följa matshemat och jag saknar att äta något gott på kvällen. Jag brukade äta lite glass, godis, chips eller liknande framför TV: n, nu blir det en osötad kopp te. Någon mer som också har lite svårt med motivationen just nu?

• Svar på tråden Fler som har svårt att hålla motivationen uppe (viktnedgång)
  • Mooomin

Motivationen kommer alltid att komma och gå.. Jag brukar försöka tänka på mitt mål, visualisera hur jag kommer att se ut, kanske kolla på fotografier där jag är tjock och hitta det där "jävlaranammat" eller kanske från förr när jag var smal, för inspiration osv.. Försök hitta nåt nyttigt att ta till på kvällen. Vad följer du för kostschema?

• Anonym (big)

Det är svårt att motivera sig när det man håller på med blir tråkigt och jobbigt. Många som vill gå ner i vikt gör det som ett projekt, jag ska gå ner 10 kg, jag ska vara klar om 10 veckor. Sedan ändrar man på ALLT, man äter lite mat, man äter nyttig mat och man börjar tokträna. Det är hemskt att vara hungrig, det gör ont i kroppen när man rör på sig, man orkar inte, man ids inte och till slut ger man upp.

Jag gick ner 35 kg på 1,5 år genom att äta med 3 timmars mellanrum frukost-mellis-lunch-mellis-middag-mellis, dricka vatten till maten. Bytte till fullkornsprodukter, drygade ut köttfärssåsen med röda linser, mycket bönor, kyckling och fisk. Jag var ingen fanatiker utan åt fikabröd, pizza och annat gott då och då, men inte ofta.

Vi är alla olika och alla måste hitta sin egen metod. Lycka till på vägen mot målet!

• Mooomin
    Anonym (big) skrev 2015-05-30 17:09:59 följande:

Det är svårt att motivera sig när det man håller på med blir tråkigt och jobbigt. Många som vill gå ner i vikt gör det som ett projekt, jag ska gå ner 10 kg, jag ska vara klar om 10 veckor. Sedan ändrar man på ALLT, man äter lite mat, man äter nyttig mat och man börjar tokträna. Det är hemskt att vara hungrig, det gör ont i kroppen när man rör på sig, man orkar inte, man ids inte och till slut ger man upp.

Jag gick ner 35 kg på 1,5 år genom att äta med 3 timmars mellanrum frukost-mellis-lunch-mellis-middag-mellis, dricka vatten till maten. Bytte till fullkornsprodukter, drygade ut köttfärssåsen med röda linser, mycket bönor, kyckling och fisk. Jag var ingen fanatiker utan åt fikabröd, pizza och annat gott då och då, men inte ofta.

Vi är alla olika och alla måste hitta sin egen metod. Lycka till på vägen mot målet!

Min viktnedgång på 22kg var oxå över nåt års tid sådär, helt i lugn o ro och nästan endast genom träning/motion.. Och jag har hållt vikten! (förutom nu, gravid)
  • Anonym (big)
    Mooomin skrev 2015-05-30 17:15:31 följande:
    Min viktnedgång på 22kg var oxå över nåt års tid sådär, helt i lugn o ro och nästan endast genom träning/motion.. Och jag har hållt vikten! (förutom nu, gravid)
    Grattis till gravidmagen och viktnedgången! Det är så skönt när man hittat det som fungerar.
Svar på tråden Fler som har svårt att hålla motivationen uppe (viktnedgång)