• Anonym (förtvivlad)

Obefintlig uthållighet, KAN inte ha sex

Det här kommer bli ostrukturerat

Jag och min tjej har vart tillsammans i 6 år. På hela den tiden har vi knappt haft ett enda riktigt samlag och varenda gång har det vart mitt fel. Jag kan inte kalla det "för tidig utlösning" för då tänker man på att tex inte kunna ha sex mer än 1-3minuter. Men jag kan inte ha sex alls, vilken 'gräns' man än använder. Vi kan i bästafall bara ligga helt stilla i sängen, minsta röresle så är de över direkt. Därför funkar inte dom vanliga råden som "start&stopp" o sånt öht.

Att de är så extremt har gjort så att jag med tiden börjat bli mer o mer förtvivlad och även börjat hata mig själv, för jag tycker de är helt självklart att jag ska klara av och ligga. Allra mest för att jag så otrolit gärna vill att min tjej ska ha det bra men oxå för att jag gärna vill själv (men de är mindre viktigt.) 

Letar allså inte efter nån tillfällig sprej eller salva som riktar sej till "1-3minuter" problemet som jag skrev tidigare utan en permanent lösning som i allafall kan ge nåt litet hopp om framsteg. Vilken seriös operation elr behandling som helst kan jag prova, för den här skiten har verkligen tagit över hela mitt liv o känner mej totalt värdelös. Om en sån lösning innebär att jag kan ha sex utan och känna nåt så är det 1000ggr bättre än nu.

Jag skakar av förtvivlan bara av och skriva detta, så desto färre personer jag måste berätta för i vården/etc desto bättre. Har skjutit de framför mej länge pga jag skäms så djupt men nu vill jag verkligen försöka ta tag i det.

Vart vänder jag mej?

(fråga gärna om ni undrar nåt annat)

• Svar på tråden Obefintlig uthållighet, KAN inte ha sex
  • Anonym (Frustrerande)

Har aldrig provat men funderar själv på penisring, något somliga tycks höja över skyarna. Men förstår jag dig rätt nu, du vill alltså inte prova sådana salvor och sprayer? Varför inte utelämna hjälpande faktorer? Och det är inte så att du kan fördröja din utlösning när du onanerar? Sen kan man väl även kan se över sin kost och träning, vilket gradvis har ökat min uthållighet :)

Tycker ändå att du ska vända dig till vården för ytterligare hjälp. De har handskats med det mesta, inga konstigheter för dom. Inget att skämmas för ska du se :D

• Anonym (Frustrerande)
    Anonym (Frustrerande) skrev 2015-05-31 14:37:49 följande:

Har aldrig provat men funderar själv på penisring, något somliga tycks höja över skyarna. Men förstår jag dig rätt nu, du vill alltså inte prova sådana salvor och sprayer? Varför *utelämna hjälpande faktorer? Och det är inte så att du kan fördröja din utlösning när du onanerar? Sen kan man väl även kan se över sin kost och träning, vilket gradvis har ökat min uthållighet :)

Tycker ändå att du ska vända dig till vården för ytterligare hjälp. De har handskats med det mesta, inga konstigheter för dom. Inget att skämmas för ska du se 

• HasseA

Vad händer när du kommit då? Kan du börja om? För den gången brukar det ju vara lite enklare att hålla igen. Och om du kommer igen, kan du komma igång igen? Hur ofta har ni sex? För ju tätare sex, desto längre brukar man väl kunna hålla igen.

För min del blev det lite "bättre" för varje år som gick, men jag kunde inte själv göra mycket åt det i yngre år. Med kondom kunde jag hålla på lite längre, för den tog bort en del av känseln. Och jag satte på kondomen utan att dra bak förhuden först kände jag ännu lite mindre.

Jag tror egentligen naturen gjort oss sådana, att vi ska komma rätt fort. De flesta gånger man ser lejon eller fåglar eller vad som helst, så inte håller de på länge, inte. För ute i det fria är man förstås ett lätt byte om man måste hålla på och jucka i en halvtimme.

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (Frustrerande) skrev 2015-05-31 14:37:49 följande:

Har aldrig provat men funderar själv på penisring, något somliga tycks höja över skyarna. Men förstår jag dig rätt nu, du vill alltså inte prova sådana salvor och sprayer? Varför inte utelämna hjälpande faktorer? Och det är inte så att du kan fördröja din utlösning när du onanerar? Sen kan man väl även kan se över sin kost och träning, vilket gradvis har ökat min uthållighet :)

Tycker ändå att du ska vända dig till vården för ytterligare hjälp. De har handskats med det mesta, inga konstigheter för dom. Inget att skämmas för ska du se :D

Har provat salva, men de är ingen lösning på problemet. Spontant naturligt sex är ju helt omöjligt om man ska hålla på med salva, hela flytet förstörs. Onanera är stor skilnad vs sex men ja märker av problemet även då. Kost o träning är inte den bästa kanske men ja kan inte tänka mej att det ska bli SÅ extremt bara för de? finns ju många som lever ganska ohälsosamt.

De skulle va bra om man slapp gå igenom en oändlig kedja av möten med olika personal i vården, (fins inga ord för och beskriva hur jobbigt det är och prata om de) så vart borde jag börja för att komma rätt så fort som möjlit?
  • Anonym (förtvivlad)
    HasseA skrev 2015-05-31 17:29:53 följande:

Vad händer när du kommit då? Kan du börja om? För den gången brukar det ju vara lite enklare att hålla igen. Och om du kommer igen, kan du komma igång igen? Hur ofta har ni sex? För ju tätare sex, desto längre brukar man väl kunna hålla igen.

För min del blev det lite "bättre" för varje år som gick, men jag kunde inte själv göra mycket åt det i yngre år. Med kondom kunde jag hålla på lite längre, för den tog bort en del av känseln. Och jag satte på kondomen utan att dra bak förhuden först kände jag ännu lite mindre.

Jag tror egentligen naturen gjort oss sådana, att vi ska komma rätt fort. De flesta gånger man ser lejon eller fåglar eller vad som helst, så inte håller de på länge, inte. För ute i det fria är man förstås ett lätt byte om man måste hålla på och jucka i en halvtimme.

Blir inte lika hård efter och flickvännen tappar alltid lusten direkt så det blir aldrig nåt mer efteråt, o jag förstår henne. (Har tyvärr inte nån utrustning att skryta me heller). Igentligen kan jag nog börja om ganska snart men hela grejen gör mej så gränslöst lessen så de funkar inte i praktiken.

Förr försökte vi 1 gång/veckan kanske men nu är de väl mer varannan vecka, ja undviker sex så mkt som möjligt pga att jag blir så deprimerad och arg varje gång (ond cirkel.)

Kondom hjälper bara lite men det e inte en lösning. Tycker de är obekvämt, o vill kunna ligga med min tjej utan konstiheter precis som vem som helst. vill att det ska va en positiv upplevelse, men nu är det mest ångest. Och de är väldigt jobbigt för henne oxå :(
  • Anonym (mmmm)

Jag var med en kille förra sommaren som talade om att det kommer att gå för honom direkt vilket det också gjorde. Medan han återhämtade sig tog han hand om mig och snart var han redo för det jag väntade på. För mig var det absolut ingen nackdel för det är sällan jag varit så redo och vi kunde båda njuta.

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (mmmm) skrev 2015-05-31 21:15:22 följande:

Jag var med en kille förra sommaren som talade om att det kommer att gå för honom direkt vilket det också gjorde. Medan han återhämtade sig tog han hand om mig och snart var han redo för det jag väntade på. För mig var det absolut ingen nackdel för det är sällan jag varit så redo och vi kunde båda njuta.

Vill du förklara lite mer hur ni gjorde? det blir ju väldigt kladdigt o oskönt om man kommer i tjejen och sen kör igen menar jag.

Det är iofs ingen lösning i längden men de är värt och prova iallafall, tack för tipset.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-05-31 23:05:19 följande:

Vill du förklara lite mer hur ni gjorde? det blir ju väldigt kladdigt o oskönt om man kommer i tjejen och sen kör igen menar jag.

Det är iofs ingen lösning i längden men de är värt och prova iallafall, tack för tipset.

Kladdigt och oskönt? Kladdigt och skönt snarare... Om jag var med en kille som kom fort hade jag inte haft något emot det om han kunde komma igen sen, och om han använde "pausen" för att kåta upp mig.
  • HasseA
    Anonym (mmmm) skrev 2015-05-31 21:15:22 följande:

Ja, det var lite så jag tänkte.

TS, ni/du har ett känt problem. Ni vet båda att det är så här. Då måste ni, båda två, också agera därefter. Då ska ingen av er bli besviken eller arg för att du kommer direkt, för det är ingen nyhet, det vet ni båda två. Du får komma snabbt då, men kanske utan penetrering. Och sen börjar själva sexet, egentligen. Ett problem kan ju vara att din lust droppar kvickt när du kommer, det är ju inte ovanligt, då kanske ni får agera annorlunda.

När jag är nära att komma, och jag inte vill det, då slutar jag knulla min partner. Jag drar mig ur, och gör annat med henne en stund. Slickar henne, smeker henne, kysser henne, jag kanske står på knä bredvid henne och hon smeker eller suger mig lite, när jag knullar henne med en dildo. Och hon har inte ens en aning om att jag var nära att komma, för jag/vi varierar så hela tiden.

På liknande sätt går att göra när du kommit. Säg att ni börjar med smek, och din tjej eller du ser till att du kommer, med sugande o runkande. Det är ju inte helt ovanligt att tjejen blir upphetsad av det också, faktiskt. Sen sätter du igång att på allvar göra det skönt för henne. Kysser, smeker, slickar, kanske knullar henne med några fingrar när du slickar, kanske trycker upp mot hennes g-punkt, kanske använder en dildo på henne och smeker hennes klitoris samtidigt, vad vet jag. Och när du är redo igen, så provar ni. Och om det funkar i en minut innan du är nära igen, då drar du dig ur igen och gör det skönt på annat sätt.

När jag skrivit det här inser jag att det kanske är så att ni inte har så "avancerat" sex, som jag beskrivit ovan. Dvs inte avancerat alls, utan bara lite varierat. Ifall det är så, så kanske det också är något att ändra på. För det är mycket lättare att träna på uthållighet om det finns naturliga "temposkillnader" i sexet. Man kör på stenhårt i en minut, sen saktar man ner till helt stilla och kysser varandra hårt med en hand om hennes nacke, och så börjar man igen, osv. Lite variation av sånt slag gör sexet mer intressant, mer spännande, och ingen somnar under akten, liksom.
  • Mrs Okänd
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-05-31 23:05:19 följande:

Men det verkar ju inte som du vill testa någonting för att det ska bli bättre?

Om ni har sex två ggr per dag då?

Så kladdigt blir det väl inte så att du lider av det?
Svar på tråden Obefintlig uthållighet, KAN inte ha sex