• Cyanea

Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!

Hej på er!

I fredags var det officiell TD efter FET med 5-dagars blastocyst. På torsdag förmiddag fick jag en liten rosa spotting i bindan. Jag gav upp, förberedde mig på negativt test och allt annat man gör när det går åt skogen. Några timmar senare, kring kl. 16, tog jag ett CB-plus som visade ett extremt starkt plus. Morgonen därpå tog jag ett CB-digital som visade gravid 2-3 veckor. 

Jag har tack och lov, "peppar-peppar", inte sett mer blod eller liknande sedan in torsdags, men oroar mig fruktansvärt eftersom vi fick missfall som började precis så vårt förra FET. 

Någon som varit med om liknande? 

• Svar på tråden Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!
  • Susodus

Jag går in i v 7 nu, 6+0... Just nu surfar jag bara i tråden om blödningar, jag har slutat blöda, men det är ibland lite gammal rosa/brunt som kommer med lutinuset. Trött är jag och blödig, så det borde vara gott tecken. Nu har jag slutat testknarka, efter cb 3+ kan jag inte göra mer. En kompis sade så snällt att "nej, du är inte galen, bara fullproppad med hormoner" kändes fint.

• Cyanea

Det kommer säkert att komma ut mer under dagarna som kommer. Tyvärr får man väl inte ut allt blod på en gång, utan en del ligger kvar och gömmer sig, men det behöver inte vara nya blödningar. En tjej jag känner väl hade rejäla mensblödningar flera gånger under graviditeten med hennes första dotter. En kollega fick missfall av en tvilling medan den andra satt kvar och utvecklades vidare till hennes son. Det finns många förklaringar till blödningar :)

• Susodus

Ja det ska bli spännande att se, jag har ju satt in två, så det ska bli intressant, kanske de kan ge en förklaring till blödningen. Kan ju varit en som försvann.

• Cyanea
    Susodus skrev 2015-06-18 14:46:08 följande:

Ja det ska bli spännande att se, jag har ju satt in två, så det ska bli intressant, kanske de kan ge en förklaring till blödningen. Kan ju varit en som försvann.

Det skulle definitivt kunna vara en förklaring då! Håller alla tummar och tår för att det går bra för dig! 
  • Cyanea
    Susodus skrev 2015-06-18 14:46:08 följande:

Det skulle definitivt kunna vara en förklaring då! Håller alla tummar och tår för att det går bra för dig! 
  • Susodus

Var på UL idag, de såg inget foster. Allt förgäves, väntar på störtblödning.

• Susodus
    Susodus skrev 2015-06-24 09:53:48 följande:

Var på UL idag, de såg inget foster. Allt förgäves, väntar på störtblödning.

Gjorde cb och det står nu gravid 2-3 veckor, så hormonerna minskar, det är verkligen kört och det är så jobbigt, det blir augusti igen, fast antagligen september för jag får väl mens då kliniken är stängd.
  • Cyanea

Åh nej! Vad ledsen jag blir för din skull! :'(

Har själv varit där många gånger, så jag har en känsla av hur du känner just nu. Jag fick också tidigt missfall förra försöket och fick, precis som du, reda på det vid VUL. Så jävla jobbigt. Sörj ordentligt och tänk inte för långt fram, då känns allt bara nattsvart. Ta en dag i taget. 

Massor med styrkekramar <3 

• Susodus

Nu är jag tillbaka. Var på UL nyss (7+5) och nu såg de både foster och hjärta som pickar. Det ligger 4 dagar efter vad de tror, men jag ska tillbaka nästa fredag igen, då kanske man kan se mer. Vilken berg och dalbana. Jag satt och grät i väntrummet innan UL och sedan hjärtljud. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är friskt och blir ett barn. Jag är glad men vågar inte skrika ut min glädje, för det har svängt så. Samtidigt tänker jag om jag inte hade gjort UL den onsdagen utan väntat till fredagen förra veckan som var sagt så hade jag kanske sluppit denna vecka av sorg. Håll tummarna!

Jag kände en fästning på RD 4 och sedan samma känsla ca 4-6 dager efter, men jag skrev inte ner det för jag tänkte att det har ju redan fäst, men det kan kanske ha varit nr två som fäste och att det var nr ett som blödde ut tidigare. Vem vet. Hoppas!

Svar på tråden Någon som kan lugna mina nerver? Spotting dagen före TD med starkt Plus!