• Puh

Gravid efter utomkveds?

Hej!

Skapade en tråd men antagligen i fel kategori. Har just blivit av med min äggledare och är väldigt osäker hur man ska gå vidare. Hur gick det för er som varit med om utomkveds och försökte igen??

(Så skrev jag om mitt utomkveds, kanske inte så viktigt men för dem som vill veta mer:

Överallt läser man att symptom för utomkveds är smärta. Hade blödningar sen v 5, i v 7 kom det ut ett trådnät o kk sa det var missfall o jag skulle komma på efterkontroll fast bara om ett test fortfarande visar positivt! Det gjorde det o blödningarna fortsatte som innan. På kontrollen sa läkaren ingenting till oss om en 2cm stor förändring i en äggledare (fick veta det i efterhand o har ingen aning varför de inte gjorde nåt direkt då!), jag fick lämna hcg 3ggr o så bekräftades utomkveds några dagar senare som hann bli 4x3 cm stort, v 9, ingen smärta. Trodde de skämtade! Blev akut opererad o har nu en äggledare mindre. Vill bara berätta för alla hur ett utomkveds kan smyga sig på utan smärta o hade varit intressant att veta om nån varit med om nåt liknande! ? Och vågar man bli gravid igen?)

• Svar på tråden Gravid efter utomkveds?
  • Puh

Tack Dr to be och Pingumamma för era solskenshistorier!! Känner mig redan lite lättare till mods :)

• Puh

Wow vilka eldsjälar ni är som är så starka trots utomkveds och försöker igen! Jag håller tummarna för Jevana och Emelie, berätta gärna hur det går!

Har själv haft mens nu efter mitt utomkveds men har inte vågat igen än! Ska snart få mens nr 2 och sambon och jag ska prata hur vi vill gå vidare. Han är lika rädd som jag att det kan hända igen. Att kunna hamna i livsfara och bli opererad igen.

Jobbigt att man kan få utomkveds trots IVF och ändå kör ni på Pyssling11, så starkt!

Så tragiskt att läsa om din bröllopsfest Alexandra! Visst kan det bli tokigt med timingen! Påminner mig om mitt andra missfall (haft två missfall och ett utomkveds) som kom precis under en fest mellan jul och nyår, vi hade bjudit in många vänner och jag var den enda med alkoholfritt.... Lycka till nu med tredje barnet!!! Helt otroligt att läsa era inlägg!

• Puh

Så fantastiskt att ni har ett gemensamt barn nu. Men vad jobbigt med skuldkänslan! Det ska du väl inte ha? Det blev väl ändå ett helt underbart barn med en underbar mor?

Kram från mig!

• Puh

Jag förstår. Jag håller tummarna i alla fall!

Mitt förhållande har börjat vackla lite så kanske fanns en mening att det blev utomkveds för mig, fast det låter hemskt. Men vi var kanske överhuvudtaget inte redo än. Om vi klarar oss genom allt och allt känns superstabilt så tror jag nog att vi försöker igen trots utomkveds.

• Puh

Mikis86: då var det kanske fel på äggledaren? Då är det bra om den är borta nu. Det sa i alla fall gynekologen som upptäckte mitt x. Hon sa det alltid är bättre ta bort den då risken just är större att få ett x där igen. Styrkekram!

Niskan15: Du har hela mitt medlidande, fy vad jobbigt :(

har du fått en utredning där man undersöker allt? Själv har jag rätt till en och tänker nog tacka ja.

Svar på tråden Gravid efter utomkveds?