• Malanbrallanskii

Vilket namn är bäst?

Vår son är nu 7 veckor och vi har ännu inte bestämt oss för namn. Det dröjde innan vi kom fram till namn bägge gillade och han hette Jordan i en vecka men det kändes inte 100. Så vi har kallat honom för Jamie sedan dess men det är ju så lika pappans namn Jimmy!

Vi tycker inte det känns riktigt bra heller.

Dags att skicka in papper snart, så lillkillen får ett namn????.

(Kom gärna med förslag på andra namn med! Tycker vi gått igenom alla världens namn.. Gillar speciellt de internationella med ie eller y på slutet...)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är bäst?
  • Anonym (Boo)

Har ni internationellt efternamn? I så fall Jordan. Har ni svenskt efternamn, inget av dem.

• Donum

Harry eller Henry är mina förslag.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Dixie

Jordans uttal blir ju konstigt på svenska - och att förvänta sig att folk kommer att uttala det på engelska i Sverige blir ju svårt, så av dessa alternativ röstar jag på Jamie. 

• fluu

Jag tycker bättre om Jordan, det låter lite vuxnare.

Fler förslag:

Alvin, Marlon, Morris, Alex, Bill, Benji, Colton, Colin, Dexter, Emilian, Elliot, Endro, Flynn,Franklin, Finnley, Ganriel, Harris, Ilian/Iliam, Isiah, Josiah, Jace, Jack/Jackson, Kellen, Kennedy, Koray, Kenzi, Kelvin, Lionel, Lennox, Loyd, Marley, Matteo, Miles, Phoenix, Presley,  Ridley, Riley, Rafael, Ripley, Ryder, River, Rocket, Reece, Skylder, Spike, Silas, Sid, Sydney, Timothy, Troy, Wessley, Wilmer, Wilder, Zach/Zacharias.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mallanbrallanskii

Det var min tråd, men skrev den visst i fel namn..

Aja. Tack för svar!

Harry heter kompisens son. Annars gillar jag det med????

Och Henry hette gammelmorfar, så hade det som förslag, men blir för lika storasyster Haileys namn...

Dexter och Kennedy hade vi också på listan ???? Gillar även Marley, men för lika mitt namn Malin...

• metervara

Billy? Eller kanske Jack?

• Abbe83

Förslag: Adrian, Alfie, Anthony, Billy, Charlie, Danny, Dylan, Eddie, Elton, Harley, James, Julian, Leon, Levi, Louie, Milton, Milo, Sammy, Teddy, Willy. 

• Xenia

Jag röstade på Jordan, eftersom jag ser Jamie som i princp samma namn som Jimmy (båda är former av James).

Annars gillar jag Julian, låter bra både med svenskt och engelskt uttal. Ett typiskt amerikanskt namn är Jadon men det blir ju svårt med uttalet. Samma problem med Jason, ska man ta ett svenskt el engelskt uttal (grekiskt namn från början).

Svar på tråden Vilket namn är bäst?