Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Är det oförskämt att prata i mobilen under en middag?

Det är ok om det är middag under ointresse eller för lojalitetsmiddag , Är det middag med intresse eller uppvaktning, födelsedag mm nej stänger man av skiten .

• Anonym (hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2015-06-02 22:10:39 följande:

Det är ok om det är middag under ointresse eller för lojalitetsmiddag , Är det middag med intresse eller uppvaktning, födelsedag mm nej stänger man av skiten .

Är det vänskapsmiddag ja varför inte tänk om tex älsklingen ringer  eller något...(-: får ju vänner ta anser jag.
  • Anonym (hmm)
    Tom Araya skrev 2015-06-03 02:32:18 följande:

Jätteviktigt just då?

Man får ju vårda sina relationer och i just det läget är det inte relationen till partnern som inte närvarar.

Ja men inte lika viktig som tex älsklingen . Vårdar inte mindre för att jag tänker svara på ett samtal ,så länge det inte är uppvaktning eller speciell middag med den kära och födelsedag osv.Så jag hade inte brytt mig .
  • Anonym (hmm)
    Jätteviktigt just då?
    Man får ju vårda sina relationer och i just det läget är det inte relationen till partnern som inte närvarar.
    Uppenbarligen inte viktigt för mig???
  • Anonym (hmm)
    Jätteviktigt just då?
  • Anonym (hmm)
    Jätteviktigt just då?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (chockad) skrev 2015-06-03 00:11:50 följande:
    Ganska respektlöst mot "vänner" att ha mobilen med vid matbordet. Har man jour eller liknande, visst, annars inte.
    Beror ju på vad det är för vänner och hur nära ni är osv ...ja jag kan inte se det så.
  • Anonym (hmm)
    Åsa skrev 2015-06-03 08:56:30 följande:
    Och det prioriterandet av icke närvarande personer uppfattar ganska många som ouppfostrat. Om  man känner sig tvungen att svara (anledning att tro att det är något viktigt och brådskande - dit räknar inte jag sociala samtal från partner -, panikångesttendenser som läser in olyckor i varje telefonsamtal etc) är ett rimligt förfarande ett diskret "ursäkta mig", vända sig bort/resa sig om det går lätt, och - om det nu inte var något akut - säga  "hej, du jag sitter upptagen just nu, kan jag ringa dig senare (ev "puss" om det är den relationen).     
    Tycker inte det är ouppfostrat utan man förhåller sig till det som betyder något, som där finns en mening med, på samma sätt vill man ju själv bli prioriterad av en partner, lika oupfostrat att så fall inte ta med sin partner på middagen tex. Fast det handlar väl mycket om vad det är för vänner och hur nära ni är osv.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2015-06-03 09:21:40 följande:
    Tycker inte det är ouppfostrat utan man förhåller sig till det som betyder något, som där finns en mening med, på samma sätt vill man ju själv bli prioriterad av en partner, lika oupfostrat att så fall inte ta med sin partner på middagen tex. Fast det handlar väl mycket om vad det är för vänner och hur nära ni är osv.
    Men ingen ringer ändå gissar jag om det inte är något eller vill något.
  • Anonym (hmm)
    Åsa skrev 2015-06-03 08:56:30 följande:
    Och det prioriterandet av icke närvarande personer uppfattar ganska många som ouppfostrat. Om  man känner sig tvungen att svara (anledning att tro att det är något viktigt och brådskande - dit räknar inte jag sociala samtal från partner -, panikångesttendenser som läser in olyckor i varje telefonsamtal etc) är ett rimligt förfarande ett diskret "ursäkta mig", vända sig bort/resa sig om det går lätt, och - om det nu inte var något akut - säga  "hej, du jag sitter upptagen just nu, kan jag ringa dig senare (ev "puss" om det är den relationen).     
    Det kanske är så att många är sanna vänner men inte sanna partners...(-:
Svar på tråden Är det oförskämt att prata i mobilen under en middag?