NOscarsmamma84 skrev 2015-06-01 10:42:28 följande:
Tack för att du svarade. Han har typ inga symtom väger normalt o är lång. Fick reda på det för de har tagit mjölk o gluten prover på honom o det var han ej allergisk mot.
Han mat vägrar o är förstoppad ofta men det har nog inte med sköldskörtlen att göra. Senaste året har han gått igenom massa utredningar i undersökningar för bla astma.
Har du fått rätt dos nu o har din barndom varit mycket sjukhusbesök? Lever du ett normalt liv o mår bra ändå.
Om han skulle ha HYPO blir han mkt trött och kan gå upp i vikt lite lättare än vanligt. En del blir normala efter ett tag med medicinen men det tar ett tag innan kroppen ställer in sig i rätt dos. Överlag är hypothyreos en helt okej sjukdom att ha men man är överlag trött och ganska stresskänslig. Såklart är livet roligare/lättare utan sjukdomen, det kommer vi inte ifrån men det finns värre att ha även om tröttheten kan vara väldigt förlamande.
Ett tips är ändå att byta till laktosfria produkter och ibland varva med glutenfritt när det kommer till bröd tex. Detta för att kroppen då belastas mindre och som du själv nämner med förstoppning kan det hjälpa. Jag talar nu ur MIN erfarenhet så en expert kanske inte säger det är nödvändigt MEN många experter ser bara till blodprover också.
Många ligger på gränsen till att ha sköldkörtelsjukdom men som aldrig blommar ut, detta kan mkt väl vara i hans fall men ha lite koll och gå och ta prover om nån månad igen, det hade nog jag gjort i dina skor.