Hur tolkar ni "ha det" Hejdå?
är "ha det" ett hejdå eller vad?
är "ha det" ett hejdå eller vad?
"Ha det" är ju kort för "ha det bra", men om det är hejdå för alltid eller hejdå tills vi ses igen, typ nästa vecka är rätt svårt att säga utan mer info.
För mig betyder det : Hejdå och ha det bra (vi hörs igen)!
Det är den norska motsvarigheten till "hej då" och är en förkortning av "ha det bra". Uttrycket verkar få större och större spridning i Sverige, i alla fall bland de människor jag träffar. En sympatisk fras, tycker jag. Det är trevligt att någon uttrycker en önskan om att jag ska ha det bra. :)
För mig betyder det : Hejdå och ha det bra (vi hörs igen)!
Det kan ju ha olika betydelser, beror på i vilket sammanhang det sägs.
Om detta var en första dejt som slutade med trevlig natt i sänghalmen så tror jag att han typ tackade för en trevlig dejt med alla dess ingredienser. ;)
Skulle tolka det som " hör aldrig av dig till mig fler gånger".
Själv skriver jag "ha det" eller "ha det bra" när jag aldrig kommer höra av mig mer. Eller inte vill att den andra ska höra av sig mer :P
För mig betyder "Ha det!" detsamma som "Du får ha det så bra!" och det sägs till någon man inte har för avsikt att träffa igen. Ungefär "Ha ett bra liv"
Som ett jäkla sur "ha det bra", som man säger "ha det" fast man inte riktigt menar det för att man är förbannad på någon!
För mig betyder "Ha det!" detsamma som "Du får ha det så bra!" och det sägs till någon man inte har för avsikt att träffa igen. Ungefär "Ha ett bra liv"
Himmel vad folk verkar lägga in betydelser i "ha det"!! Jag får lov att sluta använda det som hälsningsfras, folk kanske tror att jag är sur och dumpar dem.
Himmel vad folk verkar lägga in betydelser i "ha det"!! Jag får lov att sluta använda det som hälsningsfras, folk kanske tror att jag är sur och dumpar dem.