• Anonym (??)

nervryckningar i tjejmagen?

För två månader sedan bytte jag p metod från piller till ring. Ringen räknas ju också som ett komb p-piller så jag tycker inte det skulle vara sån stor skillnad. Jag har alltid fått mens i tid 2,5 dagar efter sista piller men efter att jag tagit ut första ringen fick jag vänta 5 dagar på mensen, ja det kan väl vara ok, så det får man ju anpassa sig efter. Dessutom var mensen jätteliten, blöder inte mycket i vanliga fall men det här var ännu mindre.

Så stoppade jag in ring nr 2, det gick 13 dagar så började jag blöda, inte mycket utan bara lite grand och jag har blött varje dag sedan dess. Några dagar har jag behövt skydd, vissa dagar har det bara varit lite rosa i pappret när man torkar sig. Jag har aldrig tidigare under alla år med p-piller haft en mellanblödning, så jag misstänkte att ringen inte funkar och gjorde ett g-test för att se om det var ett missfall, testet visade neg så det var inget MF.

Idag har jag blött i en vecka och fyra dagar och haft molvärk, ungefär som mensvärk i olika intensitet, en del stickningar i tjejmagen och vad som känns som nervrycknigar. Och inte lite ryckningar heller, ganska mycket, av och till i 4-5 dagar. Om mensen tänker vänta 5 dagar så ska jag ha mens på fredag, men å andra sidan har jag ju blött varje dag i 1,5 vecka så att veta när mensen börjar är kanske inte helt lätt.

Vad jag undrar egentligen är om någon haft typ nervryckningar i början av en grav? Barn vill vi ha och har bestämt oss för att börja om ett par månader eftersom min sambo ändå är borta mycket nu under en period. Så skulle ett test visa plus blir vi glada.
    Eller finns det kanske någon annnan som haft lite problem med p-ringen? Förutom blödningarna de här veckorna har jag varit nöjd.
    Humöret har varit upp och ner under den här tiden också, men det kan lika gärna vara av oro och funderingar som av hormoner, dessutom så är det ju OS, och sport och prestationer framkallar alltid tårar hos mig

En som undrar

• Svar på tråden nervryckningar i tjejmagen?
  • Anonym

har varit gravid två ggr, då kändes det som fjärilar i magen eller lite som "ryckningar" i tjejmagen...så du kanske har ngt på g?
    Fast dina långvariga blödningar talar väl emot det.
    Nån gång har jag även känt ryckningar o ilningar vid äl, fast det har man ju inte i 11 dagar ...
    Blödningar som inte infaller vid äl, mens eller är nidblödning ska man nog kolla upp.
    Ring till gyn, behöver ju inte vara allvarligt, kan kanske bero på bytet till p-ring? Men du ska nog kolla för säkerhets skull så du inte behöver oroa dig.
    Kram o lycka till

• Anonym (??)

Nej, jag vet att det förmodligen inte är någon grav, men det hade varit roligt om det vore så.

Jag ska iaf testa för säkerhets skull om några dagar. Funderar också på om jag ska ringa min BM och höra vad hon tycker, om det är något som ska kollas upp. Hade ändå varit skönt att få allt kollat innan man börjar försöka skaffa barn. Om det är något som är annorlunda eller om allt är normalt.

Svar på tråden nervryckningar i tjejmagen?