• poppe72

sängvätande son

Min son på 7 år kissar påsig på nätterna vi sökte och fick medicin problemet med detta är att han bråkar varje kväll om att han inte vill ta dessa. kan man tvinga i honom den för an mår ju inte sämre av att inte ta dem förutom att självförtroendet tar stryk. så jag vill att han skall ta medicinen för att hans skull jag kan tvätta lakan det är inget problem för mig. hur tycker ni jag skall göra.

Det jag vill veta är är det rätt att tvinga i honom medicinen det känsn fel att göra det samtidigt som det känns fel att han mår dåligt av att kissa på sig.
  • Svar på tråden sängvätande son
  • poppe72

Visst kan han få välja själv och det är så jag har bestämt mig för att göra nu. Anledningen till att jag tog honom till läkaren var att utesluta något medicinskt problem och precis som du säger att inte skam belägga honom är viktigt när han har kissat och ser lite skamsen ut brukar jag säga ähh det kanske går bättre imorgon och dem torra dagarna brukar vi fira med en give me five :) 

• poppe72

Jag har slutat att ge honom medicinen det kändes helt fel för mig att göra så. nu har han varit torr i 4 nätter så jag tror att det blir bättre nu under lovet. annars skall jag kontakta barnmotagningen och se om mn kan få testa ett larm.

Svar på tråden sängvätande son