Gråtattacker och sömnproblem
Hej!
Sluta upp med att lyssna på folk som försöker ställa diagnoser osv. Din situation för tillfället utifrån ditt perspektiv är uppenbarligen inte hållbar. Anledning till att man inte ska kategorisera människor utifrån etnicitet, religion, kön, läggning m.m. Då känner vi oss nedtryckta eller att vi ska vara på ett särskilt sätt. Vet inte riktigt om du förstod vad jag menade men. Men ingen ska bestämma hur man ska leva det är helt upp till dig känner du att du vill jobba mer eller mindre då har du rätt till det. Oftast på bekostnad av att du får mindre ersättning till uppehälle och aktiviteter. Men frågan kvarstår dock hur mycket av pengarna går åt till att faktiskt överleva det primära? (mat, vatten, hyra, el, försäkringar) Sedan om du anser att du behöver mer däröver då kommer det givetvis ett pris därav stressen att jobba, alla måsten hinna med städa, tvätta kläderna, umgås med vänner, aktiviteter till barnen som kostar (tog lite exempel inte nödvändigtvis relaterat till ditt fall). Hur ska man då vända denna trend? Börja fundera ut vad är det som faktiskt är viktigt här i livet att någon bryr sig om hur du ser ut eller ditt faktiska välmående delvis hur du mår psykiskt såsom fysiskt och detta är inte helt självklart.
Tecken på att den inte är hållbar svårt för att sova, vaknar flera gånger på natten, stress
Negativt: ?Känner mig inte ett dugg uppskattad på jobbet?, ?Jag presterar högt varje dag men kan oavsett prestation aldrig riktigt känna mig nöjd?, ?Nya kläder från garderoben varje dag?, ?Tanken på att vi luktar äckligt eller är smutsiga känns lika skrämmande som att komma för sent?, ?Fuskar med maten och äter mycket socker?
Tips och tricks för att vända på trenden. Sluta bry dig om vad andra tycker om dig, du har ditt liv och de har deras men på jobbet så ska ni förmodligen samarbeta ni behöver inte tycka om varandra. Sänka kraven på att hela tiden göra allt till 150% och gå ner till 100%. Helt enkelt börja lukta och kolla på dina kläder och se ifall de faktiskt är smutsiga och luktar istället för att tro att de skulle uppfattas som det. Börja ta mat som faktiskt ger dig bra näring och energi som håller länge. Sockret är en av de största bovarna här i samhället vi förlitar oss på den och inser inte att sockret både förstår vår kropp och hjärna. Kroppen är inte byggd för att hantera så mycket socker i blodet, överskottet åker ut till andra system vilket påverkar oss negativt, t.ex. sömnlöshet, dåligt med ork och energi.
Positivt: ?Får gråtattacker då och då?, ?snälla hjälp mig att bena ut detta?
Som du ser så har vi en hel del citat från dig där du är nämner något som kan associeras med negativitet/nackdel för din del.
För att vända trenden behöver du helt enkelt att lära dig att leva mer balanserat så att du kan återhämta dig. Glöm inte bort att du endast är en person som tar hand om 2 barn samt hushåll och jobbar utöver det. Inte så konstigt att du inte orkar med.
Anledning att jag har med gråtattacker som positivt är att det är viktigt att få utlopp för våra känslor och sedan kunna bearbeta det i lugn och sansad ton vilket kan vara svårt om man det har det hängande i bröstet hela tiden kan väl jämföras med att man skjuter upp en avbetalning, ett prov, ett arbete, något viktigt som skulle göras och detta sitter givetvis kvar i sinnet.