• Äldre 2 Jun 00:51
    2120 visningar
    15 svar
    -1
    15
    2120

    Tidningen ETC - vänsterns var på Exponerat, Fria tider m.fl?

    Varje gång jag läser artiklar ur nätupplagan av tidningen ETC slår mig likheten till nationalisthögerns forum som Exponerat, Fria tider m.fl.
    Mycket av oseriösa artiklar och ledare, relativt extrema ideologier och tveksamma "sanningar".

    Här är några exempel:
    www.etc.se/kronika/det-verkliga-hotet-fran-ost
    Varför vill man på detta sätt dra fokus från en verklig hotbild och varför ger man sig på just kärnkraft och inte kolkraft som borde vara ett större miljöproblem?

    www.etc.se/nyheter/stor-bilaga-vad-varje-manniska-bor-kanna-till-om-invandring-flyktingar-och-rasisternas
    En bilaga från ETC med säkerligen en behjärtansvärd tanke bakom, men med en del felaktigheter i innehållet som tar udden av budskapet för den påläste.

    Är det ideologi hos ETC som ligger bakom bristerna?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 00:55
    Felstavad rubrik!
    -vänsterns svar på Exponerat... skulle det stå.

  • Svar på tråden Tidningen ETC - vänsterns var på Exponerat, Fria tider m.fl?
  • Äldre 2 Jun 08:06
    #1

    Huruvida de är ett svar på olika nazistiska och/eller rasistiska siter vet jag inte då jag inte har besökt dessa men man kunde snarare hävda att dessa är ett svar på ETC i så fall: De har ju funnits länge och har väl alltid haft en mycket uttalad vänsterprofil, någonstans till vänster om dagens (v)?

  • Äldre 2 Jun 08:15
    #2
    Tom Araya skrev 2015-06-02 00:51:32 följande:

    Varje gång jag läser artiklar ur nätupplagan av tidningen ETC slår mig likheten till nationalisthögerns forum som Exponerat, Fria tider m.fl.

    Mycket av oseriösa artiklar och ledare, relativt extrema ideologier och tveksamma "sanningar".

    Här är några exempel:

    www.etc.se/kronika/det-verkliga-hotet-fran-ost

    Varför vill man på detta sätt dra fokus från en verklig hotbild och varför ger man sig på just kärnkraft och inte kolkraft som borde vara ett större miljöproblem?

    www.etc.se/nyheter/stor-bilaga-vad-varje-manniska-bor-kanna-till-om-invandring-flyktingar-och-rasisternas

    En bilaga från ETC med säkerligen en behjärtansvärd tanke bakom, men med en del felaktigheter i innehållet som tar udden av budskapet för den påläste.

    Är det ideologi hos ETC som ligger bakom bristerna?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 00:55

    Felstavad rubrik!

    -vänsterns svar på Exponerat... skulle det stå.


    Tycker du det är konstigt att det ens finns sådana tidningar?
  • Äldre 2 Jun 14:38
    #3
    Mentat skrev 2015-06-02 08:06:50 följande:

    Huruvida de är ett svar på olika nazistiska och/eller rasistiska siter vet jag inte då jag inte har besökt dessa men man kunde snarare hävda att dessa är ett svar på ETC i så fall: De har ju funnits länge och har väl alltid haft en mycket uttalad vänsterprofil, någonstans till vänster om dagens (v)?


    Ah, så kan man ju också säga.
  • Äldre 2 Jun 14:40
    #4
    Nerfherder skrev 2015-06-02 08:15:18 följande:
    Tycker du det är konstigt att det ens finns sådana tidningar?
    Jag vet inte vad jag ska säga om det...njae...
  • Äldre 2 Jun 14:53
    #5
    +1

    Man kan diskutera vilken tidning som är svar på vilken men det relevanta är att bristen på trovärdighet och relevanta källhänvisningar är ungefär lika stor i alla dessa.

  • Äldre 4 Jun 16:10
    #6
    Tom Araya skrev 2015-06-02 00:51:32 följande:

     Är det ideologi hos ETC som ligger bakom bristerna?
     



    Klart det är.

    Det är pep-talk för redan frälsta vänster-freaks.

    Något de läser för att få sin bild bekräftad. Verkligheten spelar ingen större roll
  • Äldre 4 Jun 16:14
    #7

    Kul förresten att endast en av de saker som diskuteras är just en tidning.

  • Gert
    Äldre 4 Jun 17:32
    #8

    ETC sprider kommunistpropaganda.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 4 Jun 17:35
    #9
    Gert skrev 2015-06-04 17:32:09 följande:

    ETC sprider kommunistpropaganda.


    Och de andra bloggarna som bämns i TS sprider högerproganda, dessutom rasistisk sådan.
  • Gert
    Äldre 4 Jun 18:48
    #10
    Nerfherder skrev 2015-06-04 17:35:38 följande:
    Och de andra bloggarna som bämns i TS sprider högerproganda, dessutom rasistisk sådan.
    Jag väljer hellre att läsa rasistisk högerpropaganda än kommunistpropaganda.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 4 Jun 18:57
    #11
    Gert skrev 2015-06-04 18:48:04 följande:

    Jag väljer hellre att läsa rasistisk högerpropaganda än kommunistpropaganda.


    Det visste vi redan.
  • Äldre 4 Jun 19:59
    #12
    Nerfherder skrev 2015-06-04 16:14:06 följande:

    Kul förresten att endast en av de saker som diskuteras är just en tidning.


    Vad är kul med det?

    Vad hade du mer velat diskutera än tidningen ETC som det inte redan finns trådar för?
  • Äldre 4 Jun 23:35
    #13

    ETC = Dumvänsterns sagotidning Nr 1. Johan/Jenny som driver skiten är expert på att mjölka staten på presstöd.


    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Mon 12 Jul 2021 22:09
    #14
    +1

    Jag vet inte om tidningen ändrats eller om jag har ändrats, men jag tycker inte lika illa om den nu som då. Det händer att den faktiskt har rätt okej artiklar.

    Mitt nya hatobjekt är istället Magasinet paragraf, som hela tiden ska verka så goda, men som inte klarar av argument, utan resonerar om politik rent känslomässigt.

  • Tue 20 Jul 2021 01:25
    #15
    +1

    Jag kan inte säga något om ETC, då man måste vara prenumerant för att läsa mer än ingressen.

    Men alla tidningar har väl en särskild vinkling? Det som avgör hur man skriver och vad man skriver om. För den skull bör väl fakta vara korrekta.

Svar på tråden Tidningen ETC - vänsterns var på Exponerat, Fria tider m.fl?