• Sagan12345

Temperatur minskad, risk för missfall?

Hej

Jag har läst att man kan utläsa på temperaturen om man är på väg att få missfall. Men hur stor temp.minskning pratar vi då om?

Jag pendlar en del i min temp. Men brukar ligga runt 35.95-36.20 efter mens och sedan öka till runt 36.30-36.60 vid äl. Sedan pendlar de upp å ner fram till mens.

Jag är nu i v5 och sedan min ägglossning har min temp. Gått stadigt upp, första dagen föll den dock från 36.3 till 36. Där efter har temperaturen stabilt ökat och för tre dagar sedan var jag uppe på 36.8 vilket är högt för mig. Men nu i 3 dagar har tempen minskat och är i dag nere på 36.48. Så jag är på en normal "efter ägglossningstemperatur" men blir lite orolig.

Hur mycket temp.minskning indikerar på missfall?

Mvh

• Svar på tråden Temperatur minskad, risk för missfall?
  • lillefröe

Nepp, stämde inte på mig iallafall. Blev gravid med hjälp av tempning, men när jag mätte min temp en vecka efter positivt var den lika låg som vanligt. Blev också skitnojjig! Men nu går jag i v.35 på torsdag. Så tror du kan vara lugn :) 

• Sagan12345

Tack för ditt svar.. Så skönt att höra.. Va spännande att det snart är dags för dig. Lycka till!

• Makintoch
    Sagan12345 skrev 2015-06-02 20:15:01 följande:

Tack för ditt svar.. Så skönt att höra.. Va spännande att det snart är dags för dig. Lycka till!

Hur gick det för dig? Jag plussade för ett par dagar sedan och har sedan dess haft sjunkande temp. Är jätte orolig att det ska vara tecken på tidigt missfall!
  • Sagan12345
    Makintoch skrev 2016-04-21 05:55:19 följande:

Hur gick det för dig? Jag plussade för ett par dagar sedan och har sedan dess haft sjunkande temp. Är jätte orolig att det ska vara tecken på tidigt missfall!

Jag fick ett MA. Men de verkar vara väldigt individuellt hur tempen rör sig.. Stort grattis till ditt plus
  • Makintoch
    Sagan12345 skrev 2016-04-21 07:25:07 följande:

Jag fick ett MA. Men de verkar vara väldigt individuellt hur tempen rör sig.. Stort grattis till ditt plus

Vad tråkigt att höra :( när fick du besked om det? Hoppas ni får ert plus snart! <3

Jag vågar inte riktigt ta till mig det ännu. Har haft sjunkande temp i två dagar nu men fortfarande över baslinjen. Mailade natural cycles som sa att så länge tempen inte går under baslinjen så behöver jag inte vara orolig. Så nu är det väl bara att vänta och se...
  • Sagan12345
    Makintoch skrev 2016-04-21 16:58:58 följande:

Vad tråkigt att höra :( när fick du besked om det? Hoppas ni får ert plus snart! <3

Jag vågar inte riktigt ta till mig det ännu. Har haft sjunkande temp i två dagar nu men fortfarande över baslinjen. Mailade natural cycles som sa att så länge tempen inte går under baslinjen så behöver jag inte vara orolig. Så nu är det väl bara att vänta och se...

Jag fick reda på de vecka 11, plusade igen i dec men MA då också..

De är en riktig bergodalbana fram till v 12 känns de som.. Aha okej, då hoppas vi du håller dig över baslinjen.. Tänk på också att det är många saker som påverkar tempen.. Stress, sovda timmar osv.. Håller mina ringar för dig
  • gruvan
    Makintoch skrev 2016-04-21 16:58:58 följande:

Hur gick det för dig? Jag är i slutet av v 6 nu och tempen har sjunkit de senaste dagarna. Imorse låg den precis ovanför baslinjen så räknar med att den hamnar under imorgon.
  • Viljan2
    gruvan skrev 2018-04-01 09:58:16 följande:

Hur gick det för dig? Jag är i slutet av v 6 nu och tempen har sjunkit de senaste dagarna. Imorse låg den precis ovanför baslinjen så räknar med att den hamnar under imorgon.

Hur gick det? Min temp var låg i morse och jag känner bara att det är kört... hoppas dock ändå på det bästa :)
Svar på tråden Temperatur minskad, risk för missfall?