• 19Anna82

RS-virus

Ni som haft små bebisar (2 mån) och som haft RS-virus vad hade dom för symptom? Feber, hosta, slem???

Mvh Anna

• Svar på tråden RS-virus
  • missteddy

sedan andnöd kan de också få.

• optimisten

ingen feber, hosta,kväljningar av allt slem,heshet,sov mycket och andades häftigt vilket syntes på bröstkorgen.

• 19Anna82

Hm. min dotter är 2 mån hon har är täppt, hostar, ingen feber, men idag har hon inte varit särskilt matglad alls har bara ätit småportioner. Inte riktigt orkat äta på nå sätt. Börjar bli lite orolig. Som tur är har jag tid hos BVC imorgon så dom kan ju kolla upp vad det är.

//orolig mamma anna...

• Flizan30

Jag var inne på barnakuten igår då min 2 mån gamla veckor dotter är vrålförkyld, hostar mycket och har rosslande andning.En del vitt slem och lätt feber också. Läkaren misstänkte RS-virus eller ett närbesläktat virus. Enligt rutin på det sjukhuset jag var så tar dem endast prov på om de tär RS-virus eller ej om dem behöver läggas in på sjukhus för observation. Vilket min flicka ej behövde. fast vi fick utskrivet recept på bronitvidgande medicin och näsdroppar. När det gäller så små bebisar så tyckte även läkaren att det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.. Dessutom så menade läkaren att man får gå på allmäntillståndet på barnet sen spelar det inte så stor roll vilket virus det är. Om mna märker att barnet har svårt att andas eller äta så skall man uppsöka läkare.Hoppas att din flicka mår bättre snart!

Svar på tråden RS-virus