• jinxskabers

Tidig hemgång

Hej. Jag undrar om ni som är omföderska har fått åka hem efter förlossningen istället för att åka in på Bbc, om ni har bett om det? Detta är absolut mitt önskemål om allt går som det ska. Ska föda i .Helsingborg

• Svar på tråden Tidig hemgång
  • enplattspåjorden

Med andra sonen åkte vi hem 8 timmar efter att han var ute. Tidig hemgång får man om allt ser bra ut, 6 timmar efter förlossningen om jag förstått rätt. Vi väntade 8 för läkaren kom ej tidigare.
    Det tråkiga var bara att vi fick lämna vårt rum och "bo" i ett "badrum" med en säng.. Men det gör ju inte så mycket när det handlar om timmar..

• En blå giraff

Jag gjorde det med andra barnet. Han föddes 3 på natten och vi åkte hem efter läkarundersökningen på förmiddagen. Detta var i Falun. Fick återbesök efter en dag och tre dagar.

• Donum

Vi fick också vänta i 8 timmar pga att läkaren inte gick att tillgå tidigare och de 8 timmarna var vi på BB.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Kina79

Med andra barnet åkte vi hem efter 7 timmar. Hade egentligen tänkt stanna några (2-3) dagar, men det hade fötts så många barn det dygnet att det var alldeles fullt. De kom tillbaka efter två timmar och hade verkligen försökt hitta plats, men kunde typ erbjuda mig en säng i korridoren...då bestämde jag mig för att åka hem.

Med tredje barnet ville jag hem direkt. Men de höll mig kvar i tre dygn pga att jag förlorade väldigt mycket blod

• morotsland

Vi gick hem efter läkarundersökningen, ca 10 timmar efter födseln .Jag tyckte att det var väldigt skönt att få komma hem!

• jinxskabers

Okej! När ä det kan begär tidig hemgång? Efter förlossningen eller innan? Har ännu en fråga, är i v.41 exakt nu, om det blir att jag blir igångsatt, får jag stanna kvar på bb efter att bebisen är född då med? Hatar verkligen bb i Helsingborg därför jag frågar.

Svar på tråden Tidig hemgång