• Hemmaföräldern

Dagis från 6 månader med färre f-dagar

Om ni inte kan maxa tiden hemma när möjligheten att skriva över dagar mellan föräldrarna tas bort helt och hållet, kommer ni välja förskola från 6 månader då eller vad gör ni? Säger upp er? Låter bli att gifta er och skriver sen inte över dagar från mamman till pappan? Hur tänker ni?

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/riskfyllt-styra-aennu-mer-i-familjepolitiken-16108

• Svar på tråden Dagis från 6 månader med färre f-dagar
  • Fiona M

Vad är det för fel på den andre föräldern om denne hellre låter barnet börja vid 6 mån än är hemma med det?

• Jw83

Man kan ju låta bli att skaffa barn med en partner som inte vill ta hand om det? Eller?

Jag väntade iallafall med barn tills jag hittade en bra man som skulle bli en bra pappa. Sedan pratade vi om framtiden, gifte vi oss, sedan sparade vi upp buffert osv SEN kom vår son.

Utifrån din trådstart så kan man nästan tror att föräldrar inte skulle diskutera såna saker med varandra innan barnen kommer. De flesta föräldrar vill nog spendera tid med sina barn, annars skaffar man väl inga?

• whitestar

Ja, i våran situation skulle det bli problem då maken har egen firma. Att han skulle vara föräldraledig i flera månader skulle inte funka alls för oss! Men nu ska vi inte ha mer barn som tur är o yngsta har fyllt 8 nyss. :) men annars så hade vi nog skippat skaffa fler barn om dom hade infört delad föräldraledighet. Hade vägrat sätta ett barn på 6 mån i förskola!!

• Tow2Mater

Var läser du att man kommer erbjudas förskola från 6 månader?

Och is
    åfall, kommer den fsk som erbjuds att vara lika kvalitativ som andra länders fsk for mindre barn?

• Flygfotogen

Jag känner nog bara till en kommun i Sverige
    som erbjuder barnomsorg tidigare än från dagen barnet fyller 1 år.

Svar på tråden Dagis från 6 månader med färre f-dagar