• Anonym (Snurrig)

    Hade ni förlåtit detta?!?

    Min man och jag har haft ett större gräl ikväll. Det började med att jag var ledsen och mådde dåligt över en massa saker och jag grät. Det har helt enkelt varit för mycket för mig senaste året. Han passar på och bara drar utan att säga något alls. När jag upptäckte att han inte var hemma och lämnade mig utan att ens komma och kolla läget blir jag förbannad och skickar iväg ett argt sms till honom. Tycker inte man gör så och det är inte första gången han drar så när det är jobbigt för att sedan komma tillbaka när det passar. Detta har vi pratat om. Han gör så för att lugna sig säger han. Men vi bråkade ju inte från början, jag mådde bara dåligt!

    Sedan när han kommer hem och drar i dörren är jag så omogen att jag vägrar öppna för jag är arg. Han drar igen vilket jag kan förstå men hade önskat att han bad om ursäkt för att han stack. Men han drog igen alltså. Egentligen borde jag kanske låtit honom vara men jag skickade ytterligare sms om att han inte kan göra såhär och att han borde komma hem. Men han svarar att han inte sover hemma inatt och att jag behandlar honom som skit när jag inte öppnar dörren för honom. Jag sträckte ut en hand och sa att han skulle komma hem så löser vi detta imorgon men han vägrar. Man kan väl inte göra såhär?! Vi har barn ihop och han bara drar?! Hur hade ni gjort? Känner mig så ledsen. Är det slut mellan oss nu? Varför vägrar han komma hem?

  • Svar på tråden Hade ni förlåtit detta?!?
  • Sheldore

    Hm, när man bråkar/grälar så reagerar man olika, och jag reagerade förr på samma sätt, jag ville få en paus/gå ifrån så man inte sa dumma saker bara för att jag var arg. Dock så reagerade mitt ex på samma sätt som du o tolkade det som jag inte brydde mig om henne. Men det handlade om att jag ville få lugna ner mig o inte säga saker som man sen får ångra.

  • Anonym (båda)

    Jag tycker att båda verkar ganska omogna i den här situationen. Varför försöka lösa problem med att dra hemifrån respektive skicka sms och låsa dörren?

    Försök att agera mer moget och prata seriöst med varandra och ta ansvar för er relation och ert gemensamma liv!

  • Sheldore

    Skulle dock göra på samma sätt om någon låste mig ute, då skulle jag också sova någon annan stans den natten, må så vara att det blir på en parkbänk, men skulle inte förnedra mig själv genom att komma o knacka på igen när jag inte blev insläpp tidigare

  • Anonym (Snurrig)

    Ok, tack för svar. Men nu har både gjort bort sig. Jag har min del i att jag inte öppnade dörren. Han del är att han drog och lämnade mig gråtandes. Hur går vi vidare efter detta? Tänk om han inte vill komma hem alls? Mår så dåligt och ligger sömnlös trots att jag måste upp tidigt och lämna barn mm. Varför vägrar han komma hem och lösa det? Älskar min man och senast idag skrev han i ett sms att han älskar mig. Varför kommer han inte hem då? Vad gör jag nu? Hur ska jag agera? Hjälp!

  • Anonym (A)
    Anonym (Snurrig) skrev 2015-06-03 23:07:15 följande:

    Min man och jag har haft ett större gräl ikväll. Det började med att jag var ledsen och mådde dåligt över en massa saker och jag grät. Det har helt enkelt varit för mycket för mig senaste året. Han passar på och bara drar utan att säga något alls. När jag upptäckte att han inte var hemma och lämnade mig utan att ens komma och kolla läget blir jag förbannad och skickar iväg ett argt sms till honom. Tycker inte man gör så och det är inte första gången han drar så när det är jobbigt för att sedan komma tillbaka när det passar. Detta har vi pratat om. Han gör så för att lugna sig säger han. Men vi bråkade ju inte från början, jag mådde bara dåligt!

    Sedan när han kommer hem och drar i dörren är jag så omogen att jag vägrar öppna för jag är arg. Han drar igen vilket jag kan förstå men hade önskat att han bad om ursäkt för att han stack. Men han drog igen alltså. Egentligen borde jag kanske låtit honom vara men jag skickade ytterligare sms om att han inte kan göra såhär och att han borde komma hem. Men han svarar att han inte sover hemma inatt och att jag behandlar honom som skit när jag inte öppnar dörren för honom. Jag sträckte ut en hand och sa att han skulle komma hem så löser vi detta imorgon men han vägrar. Man kan väl inte göra såhär?! Vi har barn ihop och han bara drar?! Hur hade ni gjort? Känner mig så ledsen. Är det slut mellan oss nu? Varför vägrar han komma hem?


    Det känns lite snurrigt att låsa ut sin man från sitt eget hem på grund av att man inte kan se sin del i en konflikt.


  • Anonym (*)
    Anonym (Snurrig) skrev 2015-06-03 23:21:25 följande:

    Ok, tack för svar. Men nu har både gjort bort sig. Jag har min del i att jag inte öppnade dörren. Han del är att han drog och lämnade mig gråtandes. Hur går vi vidare efter detta? Tänk om han inte vill komma hem alls? Mår så dåligt och ligger sömnlös trots att jag måste upp tidigt och lämna barn mm. Varför vägrar han komma hem och lösa det? Älskar min man och senast idag skrev han i ett sms att han älskar mig. Varför kommer han inte hem då? Vad gör jag nu? Hur ska jag agera? Hjälp!


    Kan ju vara för att du inte släppte in honom första gången han kom hem....

    Det bästa är väl att prata om detta när ni inte är upprörda.
  • Anonym (Snurrig)

    Jo jag har förstått det. Jag vet att jag har gjort bort mig men gärna lite tips på hur jag kan lösa situationen för allas bästa. Vi har familj ihop och jag vill självklart ha detta ogjort och ha min man hemma!

  • Anonym (ajajaj)

    Man kan inte göra vad? Är väl fullt normalt att rensa huvudet efter ett större gräl. Är en annan sak att bara sticka och inte komma tillbaka på några dagar men som det verkar så kom han tillbaks efter någon timme? Att sedan inte bli insläppt i sitt eget hem är en rejäl kränkning så jag förstår att din man är upprörd.

  • Anonym (V)

    Nu vill inte jag ställa mig på någons sida, men jag förstår honom lite. Jag avskyr när folk gråter. Avskyr inte personen men för att jag inte vet hur jag ska agera, jag tycker det är extremt obekvämt, vill helst bara gå därifrån. 

  • Anonym (nej)
    Anonym (Snurrig) skrev 2015-06-03 23:07:15 följande:
    Min man och jag har haft ett större gräl ikväll. Det började med att jag var ledsen och mådde dåligt över en massa saker och jag grät. Det har helt enkelt varit för mycket för mig senaste året. Han passar på och bara drar utan att säga något alls. När jag upptäckte att han inte var hemma och lämnade mig utan att ens komma och kolla läget blir jag förbannad och skickar iväg ett argt sms till honom. Tycker inte man gör så och det är inte första gången han drar så när det är jobbigt för att sedan komma tillbaka när det passar. Detta har vi pratat om. Han gör så för att lugna sig säger han. Men vi bråkade ju inte från början, jag mådde bara dåligt!

    Sedan när han kommer hem och drar i dörren är jag så omogen att jag vägrar öppna för jag är arg. Han drar igen vilket jag kan förstå men hade önskat att han bad om ursäkt för att han stack. Men han drog igen alltså. Egentligen borde jag kanske låtit honom vara men jag skickade ytterligare sms om att han inte kan göra såhär och att han borde komma hem. Men han svarar att han inte sover hemma inatt och att jag behandlar honom som skit när jag inte öppnar dörren för honom. Jag sträckte ut en hand och sa att han skulle komma hem så löser vi detta imorgon men han vägrar. Man kan väl inte göra såhär?! Vi har barn ihop och han bara drar?! Hur hade ni gjort? Känner mig så ledsen. Är det slut mellan oss nu? Varför vägrar han komma hem?
    Nej, man kan inte vägra att öppna för den man vill ska komma hem. Självklart håller han sig borta efter det.

    Du sabbade den chans du hade - svälj stoltheten och be honom om ursäkt.

    Om du har en man med lite vett så kommer han också att be om ursäkt.

    Sen kanske ni kan berätta för varanrda vad ni känner när det här händer. Ett samtal bestå till största delen på att lyssna och inte på att bemöta/säga mot eller skuldbelägga den andre. Ett samtal kan inte vinnas.

    Så fort någon vinner så finns det också förlorare - i ert fall skulle jag tro att det är förhållandet och barnen som är förlorare.
Svar på tråden Hade ni förlåtit detta?!?