• oOOo  oOOo

Att få anonymiteten indragen

lövet2 skrev 2015-06-04 13:09:10 följande:
    Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon
    Det är väl bara att sätta igång och förolämpa folk anonymt när du känner för det så lär du se hur det fungerar.
  • oOOo  oOOo
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:42:57 följande:
    Nja, jag vet ju att det funkar för vissa, men är det värt risken att kolla om jag också klarar mig undan? *grubblar lite*
    Du kan väl leva utan anonymitet ett par dagar.
    Undertiden kan du förolämpa folk oanonymt om behovet trycker på
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 13:53:25 följande:
    Men varför känner man att man måste vara anonym när man ska förolämpa någon? Är inte det lite samma sak som att vara fruktansvärt feg?
    Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? 
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 14:56:56 följande:
    [quote=75386632][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 14:06:44 följande:[/quote-nick]Så hur brukar du förolämpa folk på nätet då? [/
    Nu brukar inte jag förolämpa folk via nätet, får inte ut så mycket av det faktiskt..men om jag skulle ha en åsikt som inte stämmer med någon annans så står jag för vem jag är..lite som i verkliga livet...
    Precis, inte så mycket anomyniteten som själva förolämpandet som är problemet eller hur.
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:11:06 följande:
    Men va är det egentligen du diskuterar? Den enda åsikt jag uttryckte var att om du nu prompt måste förolämpa någon så är det väl bättre att stå för vem man är? Att folk väljer att bete sig som småbarn mot varann bara för att dom har en skärm mellan sig bryr jag mig inte om! Men jag tycker att man kan stå för vem man är...punkt
    Stå du för vem du är så mycket du vill när du prompt vill förolämpa någon. Själv bryr jag mig föga om jag blir förolämpad av anonyme nisse eller Mrssissi.
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:31:37 följande:
    Självklart är det så, och som jag skrev förut, jag förstår inte grejen att förolämpa folk över huvudtaget bara för att det är via nätet..varför någon valde att haka upp sig på just min kommentar vet jag inte...sen verkar just familje liv krylla av folk med väldigt mycket fritid och dessutom ilska för vilken tråd man än läser här så är det alltid någon som ska slänga skit...synd när det ska föreställa vuxna människor
    Grejen är den att det där "stå för vem man är" är ganska mycket ordsallad när det handlar om internet. Typiskt FL är däremot att diskutera hur man skall förolämpa någon, anomymt eller oanonymt precis som det är det minsta intressant relativt att låta bli att förolämpa någon. 
  • oOOo  oOOo
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:32:11 följande:
    Vissa bygger upp ett "rykte" även runt sitt vanliga anonyma nick på FL och då väljer man att vara anonym för att inte skada det ryktet.
    Tveksamt om detta "rykte" hade påverkats nämnvärt om dessa personer valde att vara oanymyma när de förolämpade folk
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:40:18 följande:
    Tveksamt om detta "rykte" hade påverkats nämnvärt om dessa personer valde att vara oanymyma när de förolämpade folk smile2.gif
    oanymyma, haha

ja ni fattar
  • oOOo  oOOo
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:41:13 följande:
    Så vad du säger är: This is the internet, if you can't handle it stay the fuck away.
    Ligger något i det smile2.gif
    Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:59:31 följande:
    Du kan konsten att haka upp dig på småsaker du...
    Jag tar det som en komplimang Solig
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:59:31 följande:
    Cecilia Heter jag för övrigt..jag kan avslöja adress mm också det är bara att fråga..trodde inte folk var ett dugg intresserade av mitt liv...sen vill jag minnas att mitt första inlägg va skrivet som en fråga..inte ett påstående
    Du verkar vara en fin person Cecilia med mycket rättspatos. Sorry om jag låter gnällig. 
Svar på tråden Att få anonymiteten indragen