• Brunhilde

Att få anonymiteten indragen

Mrssissi skrev 2015-06-04 15:11:06 följande:
    Men va är det egentligen du diskuterar? Den enda åsikt jag uttryckte var att om du nu prompt måste förolämpa någon så är det väl bättre att stå för vem man är? Att folk väljer att bete sig som småbarn mot varann bara för att dom har en skärm mellan sig bryr jag mig inte om! Men jag tycker att man kan stå för vem man är...punkt
    Fast grejen är väl att de flesta är rätt anonyma även om de väljer att förolämpa folk med sitt nick eller bakom anonymitetsfunktionen. 
  • Brunhilde
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:31:37 följande:
    Självklart är det så, och som jag skrev förut, jag förstår inte grejen att förolämpa folk över huvudtaget bara för att det är via nätet..varför någon valde att haka upp sig på just min kommentar vet jag inte...sen verkar just familje liv krylla av folk med väldigt mycket fritid och dessutom ilska för vilken tråd man än läser här så är det alltid någon som ska slänga skit...synd när det ska föreställa vuxna människor
    Det här är rena rama västanvinden jämfört med FB
    Men, ja det förekommer en del som inte har några som helst gränser och de gånger jag tagit illa vid mig handlar det om mina barn eller direkta hot.

Jag har säkert förolämpat en hel del och en del genom min blotta existens
  • Brunhilde
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:32:11 följande:
    Vissa bygger upp ett "rykte" även runt sitt vanliga anonyma nick på FL och då väljer man att vara anonym för att inte skada det ryktet.
    Sant iofs.
    Btw gillar din sidfot
  • Brunhilde
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:36:23 följande:
    Grejen är den att det där "stå för vem man är" är ganska mycket ordsallad när det handlar om internet. Typiskt FL är däremot att diskutera hur man skall förolämpa någon, anomymt eller oanonymt precis som det är det minsta intressant relativt att låta bli att förolämpa någon. 
    Så vad du säger är: This is the internet, if you can't handle it stay the fuck away.
    Ligger något i det
  • Brunhilde
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:47:01 följande:
    Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.
    Hm, jag är ganska förtjust i ytterligheter, men i sak håller jag med. Hugg framifrån om du känner att du måste...
Svar på tråden Att få anonymiteten indragen