• Anonym (Hanna)

Stoppa umgänge direkt?

Bry dig inte om alla dömande kommentarer, oftast är det så att vissa har ett behov av att hävda sig själv genom att döma ner andra. Jag tycker du verkar vara en fantastisk mamma som tar ditt ansvar. Det är inte så lätt att bara "anmäla", för det krävs ju bevis och goda grunder, vilket kan vara svårt att dokumentera. Det är (tror jag, rätt mig om jag har fel) väl så att det successivt ökat? Ditt barn har väl aldrig kommit "nedslagen" till dig, utan lite blåmärken här och där? Sakta börjar detta öka och likaså din oro? Mitt råd är att låta ditt barn träffa en psykolog från Bup. Låt hen prata av sig och kanske våga berätta vad som sker hos pappan? Det gör ju att du inte "bär" hela ansvaret bakom anklagan? Sedan koppla in soc och uttryck din oro. Ta bilder på alla blåmärken, spela in om din son berättar vad pappan gör. Kontakta familjerätten och be om råd, går det att direkt begränsa umgängesrätten skall du självfallet göra det. Våga be om hjälp. Var öppen och "vettig". Förstår om du vill skrika och slå fanskapet (din ex man) men det sänker bara din pondus och trovärdighet. 

Jag vet inte om något jag skrev hjälper, men jag tror på dig och fortsätt kämpa för ditt barn. Du kommer klara det!

kram

Svar på tråden Stoppa umgänge direkt?