• Anonym (behov)

Lyfta behov

I förrgår kväll satt jag i soffan hemma. Jag hade duschat och hade morgonrock (eller badrock, om vill kalla det så). Min fru gick in och duschade och kom ut med badrock. Sen drog hon ner persiennen i vardagsrummet, hämtade vår flaska med glidmedel och sen hade vi sex i soffan. Låter det spännande? Visst...

Min fru har problem med lusten. Hon har tusen ursäkter till varför det är så. Jobbet, trötthet, stress i övrigt, mm. Innan i förrgår var det kanske 4-5 veckor sen vi hade sex. 

När det har gått så länge sedan förra gången blir det en desperat "Ja, äntligen"-känsla för mig. Den känslan gör att det inte blir en riktig njutning i det hela. Efter vi har haft sex hade jag kunnat ha det direkt igen. Dagen efter längtar jag sjuuukt mycket efter sex, för då är den desperat längtan inte där och man kan njuta på ett helt annat sätt.

Igår kväll försökte jag locka min fru till se igen, av anledningen jag skrev ovan. Men det var kalla handen. Ingen lust. Vi låg en stund och tittade på TV, sen frågade jag hur det kändes när jag försökte få henne att ha sex igen och att jag sa att jag längtade efter henne. Hon sa att hon tycker att jag förstör lite, att hon tycker det är konstigt att jag inte kan förstå. 

Problemet är att jag aldrig kan lyfta med min fru att jag har behov av sex, att jag längtar efter sex. Då blir hon stressad och då blir det absolut ingen sex. Det betyder att om jag vill ha en rimlig chans att kanske eventuellt få sex så skall jag sitta tyst i soffan. Jag skall sitta tyst och hoppas att hon just idag förstår hur mycket jag just idag verkligen längtar efter henne. När hon har sexlust hämtar hon flaskan med glidmedel, sen räknar hon kallt med att vi skall ha sex. Hon tar inte ens reda på om jag har lust. 

Problemet då är att jag är desperat av lust eftersom det kanske är 4-5 veckor sen. 

Detta gör att när hon har lust till sex så får hon ALLTID sex. Under alla våra åtta år tillsammans har hon ALDRIG behövs somna kåt och avvisad. Jag däremot lever varje dag med att vill jag ha mina behov av sex tillgodosedd gäller det att för fan inte säga något om att jag har behovet. Då är det kört. Alla gånger behovet är starkt hos mig och jag försöker få sex blir jag avvisad. Varje gång hon har lust till sex får hon det tillgodosett.

Det är jävligt smärtsamt.

• Svar på tråden Lyfta behov
  • Anonym (Are there)

Välkommen i klubben. Jag känner mig precis lika billig som du känner dig varje gång du går henne tillmötes. Jag vet inte hur många gånger jag har grämt mig över att ha gått henne tillmötes och känt mig som ett billigt luder med stor besvikelse efteråt.

Du kommer nu här på FL att få höra en drös med olika förklaringar om hur kvinnor fungerar, småbarnstiden, tonårstiden, hänsyn, inte tjata, uppvaktning, fysik, attraktion, mentalt utbyte, menscykler, klimakteriet, se sig själv i spegeln och vet guds moster.

En kvinna är mycket mer komplext än en man och Einsteins relativitets teori i jämförelse med det kvinnliga beteende förefaller som en enkel ekvation. Men jag följer utvecklingen i tråden med stor spänning och inväntar DET stora genombrottet.

• Andrew
    Anonym (behov) skrev 2015-06-04 16:19:36 följande:

Detta gör att när hon har lust till sex så får hon ALLTID sex. Under alla våra åtta år tillsammans har hon ALDRIG behövs somna kåt och avvisad.

Där har du felet.  ^^   hon behöver aldrig längta eftersom du ger henne det direkt. Hon VET OM DETTA och förstår inte, kopplar inte, hur du känner. Det du längtar efter har hon i överflöd av.

Nästa gång hon gör ett nytt försök så gör:

1) säg att du hemskt gärna vill men det går inte ikväll... att du inte har lusten just ikväll... men att du gärna ligger o kramas en stund. 

2) Prata aldrig om sex.

3) Fråga inte efter sex.

Du måste få henne ur balans och inte riktigt veta var hon har dig. Avvisa henne några gånger även om det tar en månad emellan. Ett helvetestips men det funkar...
  • Anonym (Game)
    Anonym (behov) skrev 2015-06-04 16:19:36 följande:

I förrgår kväll satt jag i soffan hemma. Jag hade duschat och hade morgonrock (eller badrock, om vill kalla det så). Min fru gick in och duschade och kom ut med badrock. Sen drog hon ner persiennen i vardagsrummet, hämtade vår flaska med glidmedel och sen hade vi sex i soffan. Låter det spännande? Visst...

Min fru har problem med lusten. Hon har tusen ursäkter till varför det är så. Jobbet, trötthet, stress i övrigt, mm. Innan i förrgår var det kanske 4-5 veckor sen vi hade sex. 

När det har gått så länge sedan förra gången blir det en desperat "Ja, äntligen"-känsla för mig. Den känslan gör att det inte blir en riktig njutning i det hela. Efter vi har haft sex hade jag kunnat ha det direkt igen. Dagen efter längtar jag sjuuukt mycket efter sex, för då är den desperat längtan inte där och man kan njuta på ett helt annat sätt.

Igår kväll försökte jag locka min fru till se igen, av anledningen jag skrev ovan. Men det var kalla handen. Ingen lust. Vi låg en stund och tittade på TV, sen frågade jag hur det kändes när jag försökte få henne att ha sex igen och att jag sa att jag längtade efter henne. Hon sa att hon tycker att jag förstör lite, att hon tycker det är konstigt att jag inte kan förstå. 

Problemet är att jag aldrig kan lyfta med min fru att jag har behov av sex, att jag längtar efter sex. Då blir hon stressad och då blir det absolut ingen sex. Det betyder att om jag vill ha en rimlig chans att kanske eventuellt få sex så skall jag sitta tyst i soffan. Jag skall sitta tyst och hoppas att hon just idag förstår hur mycket jag just idag verkligen längtar efter henne. När hon har sexlust hämtar hon flaskan med glidmedel, sen räknar hon kallt med att vi skall ha sex. Hon tar inte ens reda på om jag har lust. 

Problemet då är att jag är desperat av lust eftersom det kanske är 4-5 veckor sen. 

Detta gör att när hon har lust till sex så får hon ALLTID sex. Under alla våra åtta år tillsammans har hon ALDRIG behövs somna kåt och avvisad. Jag däremot lever varje dag med att vill jag ha mina behov av sex tillgodosedd gäller det att för fan inte säga något om att jag har behovet. Då är det kört. Alla gånger behovet är starkt hos mig och jag försöker få sex blir jag avvisad. Varje gång hon har lust till sex får hon det tillgodosett.

Det är jävligt smärtsamt.

Ett ord. Game.
  • Ben66
    Andrew skrev 2015-06-04 17:59:54 följande:
    Där har du felet.  ^^   hon behöver aldrig längta eftersom du ger henne det direkt. Hon VET OM DETTA och förstår inte, kopplar inte, hur du känner. Det du längtar efter har hon i överflöd av.

1) säg att du hemskt gärna vill men det går inte ikväll... att du inte har lusten just ikväll... men att du gärna ligger o kramas en stund. 

2) Prata aldrig om sex.

3) Fråga inte efter sex.

Du måste få henne ur balans och inte riktigt veta var hon har dig. Avvisa henne några gånger även om det tar en månad emellan. Ett helvetestips men det funkar...
    Eller så blir det inget sex över huvud taget. Så kan det tyvärr bli...lita på mig för jag vet detta genom att följt dessa råd. Rynkar på näsan
  • Anonym (tjej25)

Håller med ovanstående kloka talare. Var inte henne till lags alla gånger.(även om det är svårt eftersom du egentligen vill) hon kommer Garanterat av egen erfarenhet vilja ha dig mer om du testar att spela oåtkomlig. Plus att hon kanske börjar fundera på VARFÖR du säger nej? Vilket egentligen inte är konstigt i hennes värld eftersom hon själv gör det. Har precis haft samma svacka här hemma med två småbarn. MEN för oss var "hjälpen" att han inte nämnde nåt om sex på min begäran och jag satte hårt mot mig själv att jag skulle börja ta initiativen för att kliva ur "stressträsket"

Om ni pratar öppet om lust osv nångång så tipsa om att hon kanske börjar läsa "frågespalter / noveller" eller liknande för att få hjärnan att hjälpa lusten lite på traven

/ En "Svensson" brud

• Anonym (behov)

Tack för svar.

Att inte vara till lags är naturligtvis ett alternativ men då blir det inget mer sex i år. Då vi hade sex för några dagar sen kanske nästa gång är i mitten av juli. Säger jag nej då så blir kanske nästa gång månadsskiftet aug/sep.

Men är det inte lite sjukt i balansen när en i ett fröhållande ständigt blir avvisad och den andra aldrig ens får uppleva hur det känns?

• Anonym (Game)
    Anonym (behov) skrev 2015-06-05 05:51:51 följande:

Tack för svar.

Att inte vara till lags är naturligtvis ett alternativ men då blir det inget mer sex i år. Då vi hade sex för några dagar sen kanske nästa gång är i mitten av juli. Säger jag nej då så blir kanske nästa gång månadsskiftet aug/sep.

Men är det inte lite sjukt i balansen när en i ett fröhållande ständigt blir avvisad och den andra aldrig ens får uppleva hur det känns?

Det kommer aldrig någonsin att fungera, eftersom hon inte har det behovet.

Du som man måste skapa det behovet hos henne, du gör inte ditt jobb helt enkelt.

Game.
  • Gotlänning
    Andrew skrev 2015-06-04 17:59:54 följande:

2) Prata aldrig om sex.

3) Fråga inte efter sex.

Nej Nej Nej... *Suck

Exakt så skall man göra om man vill att det skall gå 8 veckor istället för 4.
    TS är uppenbarligen inte på samma nivå som sin fru, det som gäller här är ju att snacka, vanlig enkel dialog.

Ta tjuren vid hornen, fråga rakt ut och acceptera svaret och handla därefter.

Antingen så löser man det tillsammans och är inte det möjligt så får man väl TS säga mors och söka sig till andra marker om driften trumfar kärleken.

Att bara gömma sig bakom en bok fullständigt kåtsprängd och neka sex som en lösning, jo tjena.

Nä, dialog för h*lvete och inget trams.
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Anonym (Obalans)

Be din fru spendera 17 minuter av sitt liv med att lyssna på denna relationsexperten.

• Anonym (behov)

Tack för tipset.

Jag kollade den när den kom upp i en annan tråd. Otroligt bra och träffande. Har starkt funderat på att be henne titta på den.

• Andrew
    Gotlänning skrev 2015-06-05 06:31:31 följande:
    Nej Nej Nej... *Suck

Exakt så skall man göra om man vill att det skall gå 8 veckor istället för 4.
    TS är uppenbarligen inte på samma nivå som sin fru, det som gäller här är ju att snacka, vanlig enkel dialog.

Ta tjuren vid hornen, fråga rakt ut och acceptera svaret och handla därefter.

Antingen så löser man det tillsammans och är inte det möjligt så får man väl TS säga mors och söka sig till andra marker om driften trumfar kärleken.

Att bara gömma sig bakom en bok fullständigt kåtsprängd och neka sex som en lösning, jo tjena.

Nä, dialog för h*lvete och inget trams.
    Jo jo jo...  Det är inte bara säga "mors" och söka sig till andra marker... Deras förhållande är långt och har en lång historia. Skilsmässa pga detta ligger nog inte överst på listan. Det här handlar mer om att vänta in och minska på pressen. Naturligtvis jobbigt för TS men mycket mer kan han inte göra. Han har nog tagit "tjuren vid hornen" flera gånger och ibland får man acceptera att inge svar tillbaka är också ett svar...

Så TS... 
    Mitt tips är fortfarande att backa och ta inte ett steg tillbaka när det gäller sex utan femton. Öka däremot närheten. Lägg ditt huvud mot henne i soffan. Lägg försiktigt din arm om henne när ni är ute och går, var mer kramig men aldrig sexuell. Du måste visa för henne att du inte ger henne sexuella inviter längre, överhuvudtaget. Prata aldrig sex, föreslå aldrig sex eller påminn henne aldrig om sex. Om du lyckas med det så kommer hon tillslut hamna i tanken -"Vill han inte längre ha sex". Då har du kommit till ett delmål. När den tanken är planterad hos henne så kommer den inte vara lätt för henne att vifta bort. Hon kommer säkert ge dig några små små inviter och då ska du se detta som små test från henne för att se vart du står. Så det gäller för dig att inte falla för detta. Lyckas du stå emot rena sexuella beröringar eller till och med förslag om sex så är det bara bra i din situation. För hon måste komma lite ur balans.Låter kanske elakt allt det här men tyvärr måste det skakas om lite från grunden. Vi måste börja från början. 

För nästa tanke som måste planteras hos henne är -"Kommer jag behöva anstränga mig för att få sex - gör jag något fel??" Målet är att hon måste inse att hon måste kämpa lite för att få sex och närhet från dig. Det är inte självklart längre för henne att du är redo bara för att hon säger, "Okej, ikväll kan vi ha sex.."   För som det är nu, är som att ge någon godis hela tiden. Fort godiset är slut så finns det mer godis tillgängligt hela tiden. Där är grundfelet. Tillgången måste minska enormt. Om du dessutom kan börja ta hand om dig själv på ett sätt. Framförallt träna, byta ut din klädstil, köpa någon ny doft mm så blir det effektivare. Allt detta ovan har jag gjort. Jag var i en väldigt frustrerande situation och hon var allt för medveten om det då jag påpekade det ofta. Jag sa flera gånger att det är jag som väntar in dig...osv. Sen insåg jag att jag behöver istället göra precis tvärtom. Jag började ta hand om mig. Lade på mer muskler vilket också stärkte min självkänsla. Ändrade stilen. Lade ner allt prat om sex, inga inviter eller tecken på att jag ville ha henne i säng - jag gick (och gör fortfarande) och lägger mig före henne - väldigt effektivt. Däremot är jag mer kramig och har ökat min närhet och närvaro. Efter en tid så vände det. Hon började undra vad som har hänt och saknade för första gången sex. Flera mål passerades där. Idag har vi sex 1-3ggr i veckan istället för max 1 gång i månaden. Hon behövde tid och ingen press. That's it. 
  • Anonym (behov)
    Andrew skrev 2015-06-05 11:02:15 följande:
    Jo jo jo...  Det är inte bara säga "mors" och söka sig till andra marker... Deras förhållande är långt och har en lång historia. Skilsmässa pga detta ligger nog inte överst på listan. Det här handlar mer om att vänta in och minska på pressen. Naturligtvis jobbigt för TS men mycket mer kan han inte göra. Han har nog tagit "tjuren vid hornen" flera gånger och ibland får man acceptera att inge svar tillbaka är också ett svar...
    Då måste jag fråga...

Nu när du nått att ni har sex 1-3 ggr/vecka, kan du uttrycka dina behov? Kan du smyga upp bakom henne och säga att ikväll skulle det vara skönt med lite sex?
  • Ben66

Så TS... 
    Mitt tips är fortfarande att backa och ta inte ett steg tillbaka när det gäller sex utan femton. Öka däremot närheten. Lägg ditt huvud mot henne i soffan. Lägg försiktigt din arm om henne när ni är ute och går, var mer kramig men aldrig sexuell. Du måste visa för henne att du inte ger henne sexuella inviter längre, överhuvudtaget. Prata aldrig sex, föreslå aldrig sex eller påminn henne aldrig om sex. Om du lyckas med det så kommer hon tillslut hamna i tanken -"Vill han inte längre ha sex". Då har du kommit till ett delmål. När den tanken är planterad hos henne så kommer den inte vara lätt för henne att vifta bort. Hon kommer säkert ge dig några små små inviter och då ska du se detta som små test från henne för att se vart du står. Så det gäller för dig att inte falla för detta. Lyckas du stå emot rena sexuella beröringar eller till och med förslag om sex så är det bara bra i din situation. För hon måste komma lite ur balans.Låter kanske elakt allt det här men tyvärr måste det skakas om lite från grunden. Vi måste börja från början. 

För nästa tanke som måste planteras hos henne är -"Kommer jag behöva anstränga mig för att få sex - gör jag något fel??" Målet är att hon måste inse att hon måste kämpa lite för att få sex och närhet från dig. Det är inte självklart längre för henne att du är redo bara för att hon säger, "Okej, ikväll kan vi ha sex.."   För som det är nu, är som att ge någon godis hela tiden. Fort godiset är slut så finns det mer godis tillgängligt hela tiden. Där är grundfelet. Tillgången måste minska enormt. Om du dessutom kan börja ta hand om dig själv på ett sätt. Framförallt träna, byta ut din klädstil, köpa någon ny doft mm så blir det effektivare. Allt detta ovan har jag gjort. Jag var i en väldigt frustrerande situation och hon var allt för medveten om det då jag påpekade det ofta. Jag sa flera gånger att det är jag som väntar in dig...osv. Sen insåg jag att jag behöver istället göra precis tvärtom. Jag började ta hand om mig. Lade på mer muskler vilket också stärkte min självkänsla. Ändrade stilen. Lade ner allt prat om sex, inga inviter eller tecken på att jag ville ha henne i säng - jag gick (och gör fortfarande) och lägger mig före henne - väldigt effektivt. Däremot är jag mer kramig och har ökat min närhet och närvaro. Efter en tid så vände det. Hon började undra vad som har hänt och saknade för första gången sex. Flera mål passerades där. Idag har vi sex 1-3ggr i veckan istället för max 1 gång i månaden. Hon behövde tid och ingen press. That's it. 
    Tack för en väldigt bra och informativ text. 
  • Andrew
    Anonym (behov) skrev 2015-06-05 12:44:43 följande:
    Då måste jag fråga...

Nu när du nått att ni har sex 1-3 ggr/vecka, kan du uttrycka dina behov? Kan du smyga upp bakom henne och säga att ikväll skulle det vara skönt med lite sex?
    Absolut kan jag smyga upp bakom henne men jag skulle nog inte kunna säga att jag sugen men däremot visa vad jag vill. Jag väljer också mina tillfällen bättre nu än för några år sedan. Känner av henne mycket mer nu. Sovmorgon t.ex. ökar möjligheten att smyga upp bakom henne enormt.

Komma ut nyduschad efter en hård träning och byta om framför henne UTAN att på något sätt referera till sex ökar chansen. Tidigare kunde jag komma ut från duschen och låg hon i sängen kunde jag krypa upp bredvid henne och det stressade/pressade henne. Jag skulle i samma situation kunna vara redo på mindre 4 sekunder och jag måste inse att hon kan inte känna något som jag gör. Att få ett nej eller "inte ikväll älskling - jag  behöver sova" får inte krascha mig - eftersom hon MÄRKER det och det är extremt osexigt men även pressade för henne. Istället brukar jag natta henne och på med hörlurar och sedan en bra film. 10 min in i filmen är känslan av "nejet" borta. Förr försökte jag somna och låg i timmar vaken tyst i tankar om vad som är fel... 

Så frekvensen på sexet har blivit mycket bättre och jag är helt nöjd på det. Variationen på sexet skulle däremot behöva ses över - men det har för mig blivit mindre viktigt med åren. Hon gillar två ställningar och det blir oftast bara dessa två. Tyvärr inget oralsex. Jag har vänt och vridit detta också i långa diskussioner för några år sedan men måste inse att jag kan inte mer än säga vad jag längtar efter. 

• Anonym (behov)

Just det med oralsex är också fascinerande. 

Hon vet att jag älskar att både ge och få oralsex. Vi var på semester på Mallorca 2011 på hösten och då sa jag till henne att jag önskar att jag kunde få oralsex ibland. Jodå, det kunde jag få sa hon. Att jag tog upp det berodde på att det var länge sen.

Jag tog nog upp det sommaren 2012 också, och hon sa det ska nog gå bra. Sen tog jag upp det igen kanske sommaren 2013 men samma svar. Sen tog jag upp det igen för någon månad sen.

Jag kan känna att hade hon sagt att hon inte vill det och helst vill slippa hade jag fått köpa det, men när man får svaret att det ska gå bra men det aldrig händer något blir jag lite trött.

Att jag minns att det var hösten 2011 var att vi var nu i maj tillbaka till samma hotell och jag minns att det var där jag sa det.

• Anonym (tjej25)

Heja Andrew! Toppen svar!

• Gotlänning

Så TS... 

Nja och ja men kanske....

Det funkar ju det med kanske, alltså detta med sex i en relation är ju så individuellt, din lösning är ju klockrent... om det funkar vilket det gjorde för dig men det är ju inte säkert det funkar för någon annan.

Jag är av den uppfattningen att om man måste spela ett slags spel i en relation för att sex skall ens ske så är man på djupt vatten OM nu det är vad som får en att fundera över ens existens.

Ditt svar är skitbra, mitt var ganska drygt i jämförelse men likväl tycker jag att kan man inte sätta sig ner och diskutera sex som ett vanligt inslag i sitt förhållande så känns det ganska ihåligt men det är jag det så bra svar Andrew och lycka till TS och må A´s svar ge dig mer tur än mitt. Flört
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
Svar på tråden Lyfta behov