• septemberbarn08

    samsung galaxy S6 - stänga flikar?

    Någon som vet hur man stänger internetflikar på en Samsung galaxy S6? Hade en note 2 tidigare och då hade man flikarna bredvid adressfältet, det finns ingen sån knapp nu.

    Sökt i manualen och då står det att man ska hitta adressfältet längst ner och flikhanteraren ska finnas där (syntes på bilden) men på min telefon finns inte den knappen? Varför?

    Kan inte öppna något alls nu, inte klicka på någon länk, ingenting.. för att det står att jag redan har 50 flikar uppe och det är högsta antalet tillåtna. Men vad gör jag när jag inte kan stänga ner flikarna liksom?

  • Svar på tråden samsung galaxy S6 - stänga flikar?
  • Mr T

    Dra med fingret nedåt på skärmen längst ner. Då öppnas en lust som visar antalet öppna flikar och sen kan du stänga ner dem som vanligt.

  • septemberbarn08

    Såhär ser den listen ut för mig:



    Enligt manualen ska det finnas en femte ruta längst till höger, som hanterar flikarna. Men den fattas ju uppenbarligen? Eller är det något annat verktygsfält man kan få fram?

  • Djävulens Högra Hand

    Har inte den telefonen men Lollipop.

    I ditt adressfält när deb inte tänker finns tre prickar tryck där och välj inställningar, sen går du på "sammanfoga flikar och appar och väljer av där.

    Då kommer du se vilka flikar du har öppna när du trycker på den flik knappen som dyker bredvid ditt kortare adressfält, denna knapp är nu mellan de tre prickarna och adressfältet.

    Sen är det bara att dra åt sidan med fingret på de flikar du vill stänga.

  • Djävulens Högra Hand
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-04 20:30:19 följande:

    Har inte den telefonen men Lollipop.

    I ditt adressfält när deb inte tänker finns tre prickar tryck där och välj inställningar, sen går du på "sammanfoga flikar och appar och väljer av där.

    Då kommer du se vilka flikar du har öppna när du trycker på den flik knappen som dyker bredvid ditt kortare adressfält, denna knapp är nu mellan de tre prickarna och adressfältet.

    Sen är det bara att dra åt sidan med fingret på de flikar du vill stänga.


    Låter mer avancerat än vad det är. Jag är usel på att beskriva hoppas iaf att det hjälper dig.
  • Lore00

    I mitten längst ner har du en stor "oval" knapp. På vänster och höger sida om den finns 2 osynliga touchknappar. Den till vänster stänger alla fönster

  • Djävulens Högra Hand
    septemberbarn08 skrev 2015-06-04 20:55:00 följande:

    Det finns tyvärr inga prickar bredvid adressfältet på min telefon:(

    Ska det verkligen vara så avancerat att få bort flikarna?


    Okej nu ställde jag på min sammanfogning och då kommer dom upp om jag trycker på min fyrkant, hur din knapp ser ut vet jag inte men iaf så är appar och flikar i en mix där och där kan jag stänga dom. Annars har jag bara mina öppna appar där.
  • septemberbarn08
    Lore00 skrev 2015-06-04 21:10:45 följande:

    I mitten längst ner har du en stor "oval" knapp. På vänster och höger sida om den finns 2 osynliga touchknappar. Den till vänster stänger alla fönster


    Nej den stänger alla senaste "vyer" (även apparna jag varit inne på). Jag har testat stänga ner alla sidor där ett antal gånger nu och det går ändå inte öppna upp en ny flik. Det kommer bara upp en ruta som meddelar att högsta antalet tillåtna flikar (50) är öppna och att om jag använder verktygsfältet längst ner på sidan kan jag stänga flikar och försöka igen. Men det går ju inte! Blir galen!
  • Lore00

    Ok missföstod dig :)

    På min telefon finns en liten knapp brevid bokmärkesknappen där det står "flikar" och en siffra i den knappen. Om jag klickar på den och sen knappen som heter "mer" längst upp kommer det fram ett val "stäng alla"

  • septemberbarn08
    Lore00 skrev 2015-06-04 21:40:50 följande:

    Ok missföstod dig :)

    På min telefon finns en liten knapp brevid bokmärkesknappen där det står "flikar" och en siffra i den knappen. Om jag klickar på den och sen knappen som heter "mer" längst upp kommer det fram ett val "stäng alla"


    Ja enligt manualen ska det som sagt finnas 5 rutor där; bakåt, framåt, startsida, bokmärken och flikar.

    Men det finns ju inte på min telefon!? Fattar inte vad som är fel? Har du också en s6?
  • Lore00

    Jo en Samsung s6 edge. Den knappen har alltid varit där från början i min telefon. Det ska ju inte vara någon skillnad mellan edge och den vanliga när det gäller detta. Något är galet. Kan det vara en inställning som har knasat sig?

  • septemberbarn08
    Lore00 skrev 2015-06-04 21:57:52 följande:

    Jo en Samsung s6 edge. Den knappen har alltid varit där från början i min telefon. Det ska ju inte vara någon skillnad mellan edge och den vanliga när det gäller detta. Något är galet. Kan det vara en inställning som har knasat sig?


    Något verkar ju vara fel när manualen som är inlagd på telefonen visar att det ska vara fem rutor och jag har bara fyra. Men hur kan en SÅN grej bara fattas liksom?

    Det finns nån kundtjänst man kan ringa på samsung såg jag. Får nog ringa imorgon och höra om det är någon inställning (vilket ju verkar konstigt, varför ska man behöva göra en inställning för en sån sak?) eller om det är något fel på min mobil.
  • Djävulens Högra Hand

    Ger mig fortfarande fan på att det är den där inställningen av eller på som spökar för dig. Oavsett vart knappen hamnar styr den ju samma funktion som jag försöker påvisa.

  • septemberbarn08
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-04 22:16:57 följande:

    Ger mig fortfarande fan på att det är den där inställningen av eller på som spökar för dig. Oavsett vart knappen hamnar styr den ju samma funktion som jag försöker påvisa.


    Mycket möjligt men vart hittar jag inställningen för det? För jag har inga prickar bredvid adressfältet
  • septemberbarn08
    Mizzy89 skrev 2015-09-23 08:02:33 följande:

    Även jag har det problemet med min s6 :(

    Endast i Chrome har dom tre prickar inte i Explorer.


    Jag ringde samsung till slut som talade om vad problemet var. Jag hade "enkelt läge" och då funkar det tydligen inte med flikhanteraren. Gå till inställningar och ta bort enkelt läge så ska du se att det går ;)
Svar på tråden samsung galaxy S6 - stänga flikar?