• Anonym (Anna)

Är min kille intresserad av min bästa kompis?

Hej!

Jag har varit tillsammans med en jättemysig kille i ett år. Allt funkar bra och jag känner mig verkligen bekräftad av honom på alla plan. Problemet är bara att han verkar visa ett stort intresse för min bästa vän. När hon ringer så måste han alltid fråga något om henne, det kan vara neutralt men ändå. Han verkar tycka att det är kul när hon hör av sig till mig. Ibland har jag sett att han läst hennes sms hon skickar till mig (när telefonen börjar lysa). Han frågar vad vi pratar om och han verkar bara tycka att det vore kul om vi alla träffades.

Han har också diskuterat hennes val av kille med en kompis, dock då hennes ex inte var helt ok.

Hon och jag hörs väldigt ofta så hon är en stor del i mitt (och därmed hans liv även om vi sällan ses allihopa)

En annnan dimension är nämligen att jag inte litar på henne för fem öra när det gäller killar. Hon har ett bekräftelsebehov som gör att hon inte har riktigt klara gränser, ens när det gäller sina kompisars killar. Hon har varit på gränsen att såra mig många gånger och jag har fått en känsla när jag pratar om min kille att det här är en kille hon skulle vilja ha.

Därför kan jag tänka mig att jag reagerar starkt på att han frågar om henne.

Hur låter detta? Överdriver jag eller har han ett intresse. Han säger att han inte har det. Han är ganska ung och jag kan tänka mig att han tycker att det är "kul med tjejer".

• Svar på tråden Är min kille intresserad av min bästa kompis?
  • Mrssissi

När du skriver ung..hur ung menar du då? Och är han yngre än dig? Han kanske bara intresserar sig av vad ni pratar om för att han vill visa sig delaktig i ditt liv och därav visar intresse för va din bästa kompis säger och gör.. Va gäller din kompis och att hon ska ha varit påväg att såra dig förr och att du inte litar på denne så låter det som att hon kanske inte ska ha så stor del av ditt liv? Prata med henne om att du är orolig...kanske kan hon hjälpa dig

• Zarch

Av egen erfarenhet så kan jag väl bara säga, lita på magkänslan. Den där olustiga känslan du går runt med beror antagligen på att det finns någon halvsluskig energi mellan dom.

Vad du ska göra kan jag inte svara på, börjar du prata med honom om det så lär han bara bli defensiv och gå upp i falsett och idiotförklara dig. Ibland ska man inte prata om saker med partners som man tror är fishy, då hjälper du dom bara med att städa undan eventuella bevis.

Ha is i magen och se vad som händer och sker. Huvudsaken du ser efter ditt eget välmående.

• Anonym (frågvis)

Min partner frågar mig om alla jag träffar, frågor jag inte ens vet svaret på. Det är bara hans sätt att vara.

• Anonym (intresserad)

Ja jag tycker det låter som att han är intresserad av henne.
    Du får nog se upp där om hon inte har några gränser heller.

• Miss Skywalker
    Zarch skrev 2015-06-04 16:58:17 följande:

Av egen erfarenhet så kan jag väl bara säga, lita på magkänslan. Den där olustiga känslan du går runt med beror antagligen på att det finns någon halvsluskig energi mellan dom.

Vad du ska göra kan jag inte svara på, börjar du prata med honom om det så lär han bara bli defensiv och gå upp i falsett och idiotförklara dig. Ibland ska man inte prata om saker med partners som man tror är fishy, då hjälper du dom bara med att städa undan eventuella bevis.

Ha is i magen och se vad som händer och sker. Huvudsaken du ser efter ditt eget välmående.

• fitnessgirl

Jag tycker du ska vänta ut de lite och se om nått händer. Jag är rätt nyfiken på min pojkväns vänner och tvärtom så kanske är lite så?

Hoppas de går bra!

• Anonym (Jolita)

Skulle hundra gånger om säga att du ska lita på din magkänsla! OCH sluta prata om din kille med henne, för guds skull. Håll henne utanför "er" på så sätt.

Hade samma känsla med mitt ex, dock var han och min bästis "bra kompisar" så han frågade inte mig speciellt mycket om henne. När det tog slut fick jag veta att hon sög av honom när vi hade en "paus" på ca en månad. Hennes försvar var att vi var inte tillsammans så jag var bara larvig som ens tjaffsade med henne.

Trust your feelings!

PS. Sluta även berätta allt om din och tjejens "prat och grejer" för din kille! ;)

Svar på tråden Är min kille intresserad av min bästa kompis?