Aldrigensamalltidensam skrev 2018-09-06 13:44:28 följande:
Ja verkligen! Plus att jag på senast har märkt hur folk liksom sneglar mot min mage bara för att vi är i rätt målgrupp för barn, så att säga.. Fick även frågan av en tjej jag knappt känner när jag hade en stor skjorta?! Nu försöker jag ha tighta kläder bara för att folk inte ska hålla på och undra, tar ju himla mycket på krafterna...
Ja kön är sjuk, men hade efter att ha läst här förhoppningar om att Örebro hade typ ett halvårskö. Men nu när min man pratade med dom verkar de handla om flera år?! För att de prioriterar folk som är från deras region först... Förståeligt men otroligt frustrerande. De fick väl ändra när det blev känt att det var kort kö gissar jag.
Känner samma som dig med donationen. Hur länge sen var det ni fick veta att det inte fanns spermier? Vart gör ni inseminationen? Hur många försök har ni gjort?
Ja omgivningen är så sjukt jobbig i bland.. Tänk att man ska behöva skydda sig på det sättet. Varför är folk så himla nyfikna kring just det här med barn?
Men pga det fria vårdvalet så borde det ju inte påverka att ni kommer från annan ort och att det gör att ni hamnar efter de som bor där egentligen. Men visst de kanske måste sköta det så... Hoppas verkligen att kön inte är sååå lång oavsett vart ni hamnar för att genomgå behandlingen. Det är hemskt att bara vänta på att få komma i gång också! Samtidigt som jag nu i efterhand kan känna att man behövde lite tid för att verkligen acceptera och förstå läget innan..
Det är nästan exakt 1 år sen vi fick veta att han inte har några spermier.. Vi bor i Kalmar men gör behandlingen i Linköping så det är några timmars körning varje gång vi ska dit och vi har precis gjort vårt andra inseminationsförsök. Får testa mig (om mensen inte kommit då förstås) 12/9. Men är inte hoppfull..
Jag känner verkligen med dig för jag kommer så väl i håg känslan av att hela livet gick i kras. Men håll i och håll ut. Tiden kommer hjälpa er att landa i allt det här. Det är okej att känna att livet är skit just nu men det blir bättre!