k85 skrev 2019-02-16 10:59:40 följande:
Du verkar också så fin <3. Vi finns här och stöttar varandra. Livet är orättvist helt enkelt =(. Alla bär runt på olika problem och sorger och har dom ingen sorg eller stort problem just nu så kommer det att komma. Det tillhör livet. Vissa får svåra sjukdomar, barn med sjukdomar osv.. Detta är kanske vår största sorg men med tiden hoppas jag att vi kommer kunna glädjas åt hur livet blev ändå. Håller tummarna för er. Min kille spelar nu Håkan Hellströms låt med raderna "jag tror att när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt ännu". Kändes symboliskt <3. Gör det du orkar i helgen, om du behöver gråta och vara själv så var det. Känslorna behöver få utrymme och kvävd sorg pyser ofta ut i annat obehag tror jag, typ i form av bitterhet kanske..
Får jag fråga dig om detta med privatklinik i Sverige. Får man då själv få välja spermadonator från nån sån stor spermabank, alltså tex se bilder från när de var barn? Vill absolut inte se hur donatorn ser ut som vuxen då det känns otroligt fel för min del (därför jag tycker att det är extremt osmakligt med spermadonatorer som erbjuder sina tjänster i denna tråd..) MEN vore fint att ha någon form av egen kontroll..? Har förstått att ifall man går via landstinget så försöker dom matcha donatorns drag med min killes, alltså en själv har ingen "kontroll". Iofs är den kontrollen hittepå eftersom gener ändå är ett lotteri men men.
Stor kram
I Sverige får du inte välja donator utan kliniken väljer ut en donator som matchar din man, gäller alltså även på privatkliniker. Håller med om att det är osmakligt med alla donatorer som skriver i vår tråd gång på gång.
Vi valde en donator själva och inseminerade i Danmark men trots det så är det precis som du skriver ett lotteri. Jag har ju ingen kontroll över hur hon kommer se ut ändå, kan bli precis hur som helst. Men det var en trygghet för min man att ?välja?. Jag hade nog kunnat göra det i Sverige när jag tänker efter.