• Forumvärd

Firar du Nationaldagen?

I morgon är det Sveriges nationaldag brukar du fira den på något sätt?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.

Hur firar du det?
    Varför firar du det inte? Solig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Firar du Nationaldagen?
  • fala6

Ja, självklart!
    Vi ska äta tårta/fika , sedan ska vi iväg med några vänner på Truck Race.
    Kanske vi hinner stanna till på någon av bygdegårdarna och sjunga lite också, det får vi se Glad.
    På kvällen blir det ev. lite grillning.

• Christi38

Ska försöka komma ihåg hissa flaggan och äta jordgubbar :)

I övrigt har jag/vi aldrig firat denna dag.

• Aniiee

Nej, det är inte tradition för mig att fira. Att det är en röd dag nuförtiden har jag aldrig fattat vitsen med, och som 13-åringen sa: Skönt att det är på en lördag i år, så det inte blir så hattigt i skolan. (Han sa ju inte hattigt, dock, men andemeningen....) Det är ett dumt avbrott i skolveckan, så här sent på terminen. Tycker nästan att de skulle kunna avsluta vårterminen på Nationaldagen om de ska ha det så....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aspie

Nej. Jag har varit med hemortens hembygdgårdsförening och jobbat där, men jag har liksom aldrig firat det. Obestämd Tycker dock det är kanonkul att människor faktiskt tar sig till hembygdsgårdar vid t.ex. valborg, nationaldagen och midsommar. Det ser ju visserligen olika ut, men hembygdsgården jag var vid var himla fin och det var kul att det faktiskt fanns människor som uppskattade den. Solig

• fluu

Njaaaa blir väl mitt svar. Vi ska fira, men jag vet inte nödvändigtvis om det är nationaldagen vi firar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    Aspie skrev 2015-06-05 14:52:28 följande:

Nej. Jag har varit med hemortens hembygdgårdsförening och jobbat där, men jag har liksom aldrig firat det. Obestämd Tycker dock det är kanonkul att människor faktiskt tar sig till hembygdsgårdar vid t.ex. valborg, nationaldagen och midsommar. Det ser ju visserligen olika ut, men hembygdsgården jag var vid var himla fin och det var kul att det faktiskt fanns människor som uppskattade den. Solig

Här har vi ett pyttelitet hembygds- och skolmuseum. Det ligger alldeles vid en väg modell större och är tyvärr inte så mycket att ha. Dessutom har de nästan aldrig öppet och ortens a-lagare använder den lilla sittplatsen utanför som högborg på sommaren.

Kan vi byta? =P
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Firar du Nationaldagen?