• Happiest

Snickarna sätter sig inne hos oss och äter...

Vi har snickare här som lägger om vårt tak. De kommer in och sätter sig och fikar och äter. Det känns jättejobbigt när jag och barnen är hemma. Får inte vara ifred. Vi har dessutom bord ute men de sätter sig inne. Jag är lärare och får sommarlov snart.kommer det vara så här då när jag är hemma hela dagarna blir jag knäpp. Måste hantverkare få komma in och värma mat och äta inne? Vi om man kan sätta en Micro i vår bryggstuga och att de får äta i bilen eller vid bordet ute.

• Svar på tråden Snickarna sätter sig inne hos oss och äter...
  • Bullen2015
    Happiest skrev 2015-06-05 12:32:14 följande:

Vi har snickare här som lägger om vårt tak. De kommer in och sätter sig och fikar och äter. Det känns jättejobbigt när jag och barnen är hemma. Får inte vara ifred. Vi har dessutom bord ute men de sätter sig inne. Jag är lärare och får sommarlov snart.kommer det vara så här då när jag är hemma hela dagarna blir jag knäpp. Måste hantverkare få komma in och värma mat och äta inne? Vi om man kan sätta en Micro i vår bryggstuga och att de får äta i bilen eller vid bordet ute.

Klart dom inte behöver :) Har din partner sakt något annat åt dom? Annars tycker jag det verkar snällt att fixa micro och att de kan sitt ute :) Det är ditt hem!!!!
  • Pimpinellan

Men säg åt dom då! Hantverkare har ingen rätt gå in om de inte ber om det och får tillåtelse.

• sportpappa

Om man vill hålla sina hantverkare på gott humör så ser man till att de har det bra. Ju bättre de mår desto snabbare och bättre blir jobbet.

• Pimpinellan
    sportpappa skrev 2015-06-05 16:47:25 följande:
    Om man vill hålla sina hantverkare på gott humör så ser man till att de har det bra. Ju bättre de mår desto snabbare och bättre blir jobbet.
    Ja,men då ska det vara frivilligt!! Jag skulle bli tokig om de bara gick in och tog för sig! Det är dessutom hemfridsbrott om hantverket utförs på utsidan Här frågade en och fick värma maten i mikron. Hade han gått in och bara gjort det hade han åkt på världens utskällning. Jobbet ska dessutom INTE hänga på hur husägaren beter sig! Om man inte är hemma då-ska de få söla på bäst de vill?
  • sportpappa
    Pimpinellan skrev 2015-06-05 17:54:58 följande:
    Ja,men då ska det vara frivilligt!! Jag skulle bli tokig om de bara gick in och tog för sig! Det är dessutom hemfridsbrott om hantverket utförs på utsidan Här frågade en och fick värma maten i mikron. Hade han gått in och bara gjort det hade han åkt på världens utskällning. Jobbet ska dessutom INTE hänga på hur husägaren beter sig! Om man inte är hemma då-ska de få söla på bäst de vill?
    Absolut är det så, men jag tycker inte det låter som att de bara stövlar in utan att fråga. TS uppger inte riktigt hur det går till när de kommer in. Satt de bara helt plötsligt i köket eller ringde de på innan eller har de tidigare frågat om de får använda köket för fika och mat? I det förstnämnda fallet så är det ju fel, men i övriga fall så får ju TS skylla sig själv eftersom hon då godkänt det.
  • riboflavin

I vårt kontrakt (8 dagar badrumsrenovering) med en firma framgick att vi förväntades bistå med enklare matlagningsmöjligheter, tillgång till toalett och en plsts, inomhus, för personalen att ha rast, alternativt skulle firman ta med en byggbarack och vi få betala extra. En sån överenskommelse hade vi också muntligen med såväl de som dränerade grunden och de som borrade och installerade bergvärmen.

Såklart kan du låta dem använda brygghuset istället. Snickare är också människor som behöver raster och väderskydd när de äter...

Vi har gjort lite olika, och de har haft fri tillgång till gäststugan, och en grävmaskinist övernattade till och med här för att han hade väldigt långt att åka annars. Vid badrumsrenoveringen nästa vecka är det vi som istället flyttar ut i gästhuset för att inte hundarna ska bli tokiga. Jag anser att hantverkare är min, om än tillfälliga, personal och ska behandlas som högt värderade medarbetare. Jag bakar och bjuder på kaffe också

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Brunhilde
    riboflavin skrev 2015-06-06 10:03:58 följande:
    I vårt kontrakt (8 dagar badrumsrenovering) med en firma framgick att vi förväntades bistå med enklare matlagningsmöjligheter, tillgång till toalett och en plsts, inomhus, för personalen att ha rast, alternativt skulle firman ta med en byggbarack och vi få betala extra. En sån överenskommelse hade vi också muntligen med såväl de som dränerade grunden och de som borrade och installerade bergvärmen.
    Såklart kan du låta dem använda brygghuset istället. Snickare är också människor som behöver raster och väderskydd när de äter...
    Vi har gjort lite olika, och de har haft fri tillgång till gäststugan, och en grävmaskinist övernattade till och med här för att han hade väldigt långt att åka annars. Vid badrumsrenoveringen nästa vecka är det vi som istället flyttar ut i gästhuset för att inte hundarna ska bli tokiga. Jag anser att hantverkare är min, om än tillfälliga, personal och ska behandlas som högt värderade medarbetare. Jag bakar och bjuder på kaffe också smile5.gif
    Det där gjorde mig glad och ingöt lite hopp om mänskligheten
Svar på tråden Snickarna sätter sig inne hos oss och äter...