• Anonym (orkar inte)

Huvudvärk varje dag, orkar inte längre!

Jag vaknar med huvudvärk varje dag och trots att jag tar huvudvärkstabletter (treo, ipren, alvedon ibland) går den inte över. Det spelar ingen roll om jag är aktiv hela dagen eller om jag bara ligger i sängen och vilar.
    Har varit hos läkare flera gånger men det är aldrig någon som hittar något fel. Blir så trött och det känns så jobbigt att inte kunna få hjälp! 
    Är 21 år, går i skolan men har inte fått godkänt i ett enda ämne pga så hög frånvaro. Är så himla besviken på mig själv. 

Om inte ens läkare hittar något fel kanske inte ni heller vet vad problemet kan vara... men jag frågar ändå. Tacksam för hjälp. 

• Svar på tråden Huvudvärk varje dag, orkar inte längre!
  • Anonym (Haft samma)

Hej.

Har varit med om liknande.

Jag hade huvudvärk dygnet runt ert tag i sena tonåren. Är Snart 30.

Men jag kollade min sköldkörtel (hade förhöjt värde och har ätit levaxin 50 mg sen dess)...

tog tag i motionen (ingen hårdträning, mest simning och jogging)....

åt väldigt regelbundet och nyttigt (åt väldigt lite av det som klassas som onyttigt, som socker och så)....

och såg till att jag sov ordentligt, varje natt (minst 8 timmar)

Och slutade stressa (började säga nej till massa saker som va mest oviktiga)

Och framför allt....jag kollade upp synen.(hade rätt kraftigt nedsatt syn på ena ögat)

Och absolut inte avsluta kvällen med tv eller mobilen i sängen.

Så jag började med allt detta och huvudvärken försvann till sist. Och allt är min vardag nu så inget jag tänker på att jag håller på med.

Nu har jag enbart världens migrän när jag har ägglossning.

Så jag undrar lite hur du har det i din vardag då?

Är det nåt du kan ändra på?

Har du fått skiktröntga huvudet på sjukhus?

Sen finns det ju kronisk huvudvärk, men det hopas jag att du slipper

• Anonym (orkar inte)
    Anonym (Haft samma) skrev 2015-06-05 13:46:27 följande:
    Hej.
    Har varit med om liknande.
    Jag hade huvudvärk dygnet runt ert tag i sena tonåren. Är Snart 30.

Men jag kollade min sköldkörtel (hade förhöjt värde och har ätit levaxin 50 mg sen dess)...

tog tag i motionen (ingen hårdträning, mest simning och jogging)....

åt väldigt regelbundet och nyttigt (åt väldigt lite av det som klassas som onyttigt, som socker och så)....

och såg till att jag sov ordentligt, varje natt (minst 8 timmar)

Och slutade stressa (började säga nej till massa saker som va mest oviktiga)

Och framför allt....jag kollade upp synen.(hade rätt kraftigt nedsatt syn på ena ögat)

Och absolut inte avsluta kvällen med tv eller mobilen i sängen.

Så jag började med allt detta och huvudvärken försvann till sist. Och allt är min vardag nu så inget jag tänker på att jag håller på med.

Nu har jag enbart världens migrän när jag har ägglossning.

Så jag undrar lite hur du har det i din vardag då?
    Är det nåt du kan ändra på?
    Har du fått skiktröntga huvudet på sjukhus?

Sen finns det ju kronisk huvudvärk, men det hopas jag att du slipper
    Det är nog värt att testa... Synen har jag nog inga problem med, ser utmärkt (tror jag) men sköldkörteln kanske jag borde kolla upp. Har inte röntgat huvudet heller, kan man be om det? 
  • Anonym (III)

Du gnisslar säkert tänderna i sömnen. Skaffa en bettskena som du sover med.

• Anonym (orkar inte)
    Anonym (III) skrev 2015-06-05 13:54:17 följande:
    Du gnisslar säkert tänderna i sömnen. Skaffa en bettskena som du sover med.
    Tack för tips!!! Ska kolla upp detta. Mina käkar känns väldigt ansträngda när jag försöker sova, vet inte om det har något med saken att göra.
  • Maria

Finns medicininducerad huvudvärk. Dvs att huvudvärkstabletterna ger huvudvärk om man ätit piller varje dag för länge - och det är nog inte helt definierat hur länge det är. Om man försöker sluta kan man få groteskt ont i huvudet så det är inte det lättaste. Annars kan ju ett besök hos neurolog vara relevant, om du inte varit det. Samt som sagt optiker och tandläkare!

• Anonym (Kiropraktor)

Hej!

Hade också problem med huvudvärk i ungefär ett års tid. För mig var det ett seglivat virus, men innan viruset var läkt hade jag lyckats dra på mig spänningshuvudvärk.

Jag fick göra många undersökningar innan jag kom rätt .

Pröva tänk så här. Du är bara 21 och detta kommer inte sitta i för evigt , men du behöver med andra kompetenser än läkares hjälp lista ut vad det är.

-Kan det komma från ögonen? Nya glasögon? Optiker?

- kan det komma från tänderna? Tandläkare?

-Är det muskulärt? Gå till naprapat eller sjukgymnast.

- kan det vara kotor som sitter i kläm? Gå till kiropraktor.

-Kan du kolla feber och dyligt , så det trots allt inte är ett virus?

Kram och lycka till!!

• Anonym (Haft samma)
    Anonym (orkar inte) skrev 2015-06-05 13:49:41 följande:

Det är nog värt att testa... Synen har jag nog inga problem med, ser utmärkt (tror jag) men sköldkörteln kanske jag borde kolla upp. Har inte röntgat huvudet heller, kan man be om det? 

Ja jag trodde inte heller att synen va nåt problem. Men fel hade jag.

ja man kan få remiss till neurolog. Det fick jag och läskigt va det men det visade inget som tur va.

Sen är ju som sagt ett bra tips att gå till tandläkaren också.

Men det krävs många undersökningar hit och dit för att komma fram till svar eller lösning med en sån seglivad huvudvärk.

Men som andra tips du redan fått kan det ju va muskler och kotor o kläm nånstans.

Eller det där med huvudvärks tabletterna...det hade jag aldrig hört talas om men det kan ju va en orsak.

finns ju som sagt mycket att prova och mycket tester man kan göra för att nå fram till en lösning.

För du är ung och det kommer gå över.
  • Starka

Hej jag har alltid huvudvärk mer eller mindre efter en nackskada plus att jag gnisslar tänderna jättemycket. Det som hjälper mig är framför allt betskena på natten och liniment i nacken köpte ett som ser ut som en deostick. Lätt att sätta på själv och gör stor nytta för huvudvärken, har väl med muskelavslappning att göra. Visst man går runt och luktar lite jenka men det är det värt haha

• Pimpinellan

Tänkte genast på överätande/dagligt intag av värktabletter för det i sig kan ge huvudvärk. Försök sluta,de gör ingen nytta på långvarig värk ändå och kan sabba magen. Testa de andra tipsen också. Hjälper ingenting så gå till läkare igen!

Svar på tråden Huvudvärk varje dag, orkar inte längre!