Bortskämd unge????
Varför ska "alla" runt omkring komma med sin kommentarer hela tiden.. är oerhört trött på att höra vad folk tycker!!
Vet att dom bara vill hjälpa till och komma med råd..
men det kan bli för mycket..
dom som fick barn för 20-40 år sedan säger åt mig hur det ska vara och hur mitt barn ska vara!!
Har en son på 5 månader!!
Ex:
"Du ska inte bära han hela tiden då blir han bortskämd"
"Nu är han så gammal så han SKA inte ha mat på natten han ska klara sig utan"
"Låt han skrika det är bra för lungorna"
"Låt han skrika lite annars blir han bortskämd om du tar upp han med en gång"
"Han är inte hungrig nu, han fick ju mat för inte så längesen"
"Sover han inte hela natten nu, det SKA han ju göra"
"vaddå snutta, han SKA ju äta"
Såhär tycker jag:
*Jag bär han inte hela tiden.. jag orkar inte det för min rygg
* Vaddå SKA klara sig.. är han hungrig så ska han väl få mat Eller?
* Bra för lungorna?? Det tror jag knappast.. hur man kan låta sitt barn skrika hysteriskt utan att försöka göra nått åt det är för mig väääldigt konstigt!
* Vaa? bortskämd för att jag tar upp han när han skriker.. jag vill ju trösta min son som är ledsen!! är det så himla konstigt!
* Är han hungrig så får han mat.. även om det bara gått 1 ½ timme
* SKA sova hela natten? ok.. jovisst det hade vart jätteskönt om han gjorde de.. men antagligen så är han väl inte "redo" för de.. det kommer den natten då han inte vaknar än enda gång sen om det är om en 1 månad eller om 1 år.. det bestämmer bara han!
* Vill han snutta på mitt bröst så får han göra det.. de är inte bara mat dessutom stör det mig inte.. jag tycker det är mysigt!!
Överdriver jag?? Jag tycker inte att jag gör det..
Förstår absolut om folk vill vara snälla och komma med bra råd och tips.. det är ju mitt första barn.. men jag KAN faktiskt ta hand om mitt egna barn.. Ingen känner mitt barn bättre än jag!!