Anonym (Filmskapare) skrev 2015-06-08 11:58:07 följande:
Det är sant! Jag tänkte mig kanske mest att höra mig för om lite tips och inspiration

sedan får vi se vad det blir, tänker mig inte heller något för avancerat utan huvudsaken är att det blir en trevlig och sexig upplevelse

Rent generellt är det ganska svårt att få till något jättebra när man håller i kameran under tiden man själv rör sig. Lättare är att tex filma sin partner när hon smeker sig själv.

Och om man har stativ kan det bli svårt att hitta rätt vinkel. Men att ha kameran på stativ, och sen bara ha den på när man sexar loss helt normalt är väl en variant. Men det är rätt sannolikt att det blir lite tråkigt att se på efter en stund, för att man kanske inte ser vaken kön eller ansikten så bra. Mycket ljus behövs, man får ha full belysning - vilket kan kännas ovant.
För det är en sak som jag tänkt mycket på när det gäller filmning, som när vi har sex, då kan vi hålla på rätt länge. Vi kan ha samlag i en och samma ställning under rätt lång tid, det blir ganska många juck till slut. Och det blir tråkigt att titta på efter en stund - det är ju en helt annan sak att uppleva det. Och jag har insett att detsamma gäller riktiga porrfilmer. Och jag har tänkt som så att det är väl anledningen till att de byter ställning så ofta i porrfilmer, för att tittarna inte ska tröttna. Så igen, det kan hända att det man filmar helt enkelt blir lite trist att se på.
Men, det är ju gratis med film nuförtiden, så det gör ju inte så mycket om det inte blir så lyckat.

Det är bara att testa - och kanske inte förvänta sig alltför mycket av de första försöken.