• Anonym (Filmskapare)

Våran porrfilm

Jag och sambon har planer på att filma en egen sexfilm för privat bruk Glad undrar om det finns folk här med erfarenhet av detta att kanske dela med sig av eller har några tips eller "do's and don'ts" på ämnet? Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-07 10:56
    För att förtydliga; menade förstås att jag skulle vilka få tips på hur man kan göra, kanske inte bör göra eller vad man bör tänka på när man ska göra egen sexfilm.
  • Svar på tråden Våran porrfilm
  • Anonym (Hur tänkte du nu?)

Ja säkert det är ju ett så frekvent förekommande ämne på detta forum.

• Anonym (Filmskapare)

Några tips? Glad

• Anonym (Ohh)

Ni kan ju "leka" doktor och syster. Eller skatteindrivare och en skuldsatt. Eller hushållerska och en friherre. Finns massor av olika roller. Bara fantasin finns där :)

• Ben66

Utnytja sommarens ljus, filma ex på er balkong när tjejen blir knullad bakifrån.
    Om ni har tid så avbryt sexet och byt kameravinklar. Titta på några minuter ur en porrfilm och försök själva kopiera detta med er kamera.
    För närgångna inspelningar av era kön inomhus kan ni använda en extra lampa för att se härligheten ordentligt.
    Kör hårt.

• Jonte71

Jag har inga tips men jag hoppas att ni får en trevlig stund vid inspelningen samt många härliga stunder då ni ser på matiné.

Lycka till!

• Anonym (Filmskapare)

Tack för svar! Glad ska bli superspännande att testa detta!

• HasseA

Det beror väl rätt mycket på vad den ska vara till, och vad ni liksom tänker er. "Göra en porrfilm" låter ju ganska avancerat. Jag menar, jag tar rätt ofta fram kameran och bara filmar under tiden vi har sex, det kan blir en kort eller längre snutt - men jag skulle ju inte kalla det för "en porrfilm" direkt.

• HasseA
    HasseA skrev 2015-06-08 09:42:17 följande:

Det beror väl rätt mycket på vad den ska vara till, och vad ni liksom tänker er. "Göra en porrfilm" låter ju ganska avancerat. Jag menar, jag tar rätt ofta fram kameran och bara filmar under tiden vi har sex, det kan blir en kort eller längre snutt - men jag skulle ju inte kalla det för "en porrfilm" direkt.

"sexfilm" skrev du visst, men strunt samma, samma gäller.
  • Anonym (Filmskapare)
    HasseA skrev 2015-06-08 09:42:17 följande:

Det är sant! Jag tänkte mig kanske mest att höra mig för om lite tips och inspiration Glad sedan får vi se vad det blir, tänker mig inte heller något för avancerat utan huvudsaken är att det blir en trevlig och sexig upplevelse Glad
  • HasseA
    Anonym (Filmskapare) skrev 2015-06-08 11:58:07 följande:
    Det är sant! Jag tänkte mig kanske mest att höra mig för om lite tips och inspiration Glad sedan får vi se vad det blir, tänker mig inte heller något för avancerat utan huvudsaken är att det blir en trevlig och sexig upplevelse Glad
    Rent generellt är det ganska svårt att få till något jättebra när man håller i kameran under tiden man själv rör sig. Lättare är att tex filma sin partner när hon smeker sig själv. Och om man har stativ kan det bli svårt att hitta rätt vinkel. Men att ha kameran på stativ, och sen bara ha den på när man sexar loss helt normalt är väl en variant. Men det är rätt sannolikt att det blir lite tråkigt att se på efter en stund, för att man kanske inte ser vaken kön eller ansikten så bra. Mycket ljus behövs, man får ha full belysning - vilket kan kännas ovant.

För det är en sak som jag tänkt mycket på när det gäller filmning, som när vi har sex, då kan vi hålla på rätt länge. Vi kan ha samlag i en och samma ställning under rätt lång tid, det blir ganska många juck till slut. Och det blir tråkigt att titta på efter en stund - det är ju en helt annan sak att uppleva det. Och jag har insett att detsamma gäller riktiga porrfilmer. Och jag har tänkt som så att det är väl anledningen till att de byter ställning så ofta i porrfilmer, för att tittarna inte ska tröttna. Så igen, det kan hända att det man filmar helt enkelt blir lite trist att se på.

Men, det är ju gratis med film nuförtiden, så det gör ju inte så mycket om det inte blir så lyckat. Det är bara att testa - och kanske inte förvänta sig alltför mycket av de första försöken.
  • MickyMeat

Några tips.

1. Lita på varandra. Akta så att den inte används i utpressningssyfte i framtiden.

2. Göm den för era barn.

3. Göm den för era vänner.

4. Tänk på att förstöra kameran den dagen ni skall göra er av med den. Det kan finnas lagrat foton och film på minnesenheter. Dessa går att återskapa.

5. Lägg inte ut den på nätet.

MM

• Anonym (Filmskapare)
    MickyMeat skrev 2015-06-08 12:17:47 följande:

Några tips.

1. Lita på varandra. Akta så att den inte används i utpressningssyfte i framtiden.

2. Göm den för era barn.

3. Göm den för era vänner.

4. Tänk på att förstöra kameran den dagen ni skall göra er av med den. Det kan finnas lagrat foton och film på minnesenheter. Dessa går att återskapa.

5. Lägg inte ut den på nätet.

MM

Jättebra tips, tack så mycket! Glad
  • Anonym (Filmstjärnan)

Gjorde själv en porrfilm med min hustru för ett antal år sedan. Det var dock inte speciellt upphetsande att se min blekfeta röv guppa upp och ned i tv-rutan. Min karriär som porrstjärna tog ett abrupt slut efter denna film!

PS.
    -Glöm inte att lägga ut en länk så vi kan betygsätta filmen Tyst

• Tom Araya

Försök inte med någon form av handling utan filma bara skön sex där ni är er själva och verkligen njuter.

• Anonym (Mr.moho)

Heta tips i dagens teknikvärdet är ju att kolla upp vad man filmar med.. Finns mycket molntjänster som gör att filmen sparas på mer än ett ställe. Och det kan vara trevligt att ha koll på den dagen det tar slut, ev. Om man har barn osv. Med en iphone idag så sparas filmen både i telefonen och på iCloud. Sen finns det ju en "papperskorg" på telefonen också. Så vill man att filmen ska spelas in, ses på och sen tas bort så rekommenderas någon typ av filmkamera med minneskort. Har ni tänkt filma en "seriös" film eller bara lite knullklipp?

• Anonym (Filmskapare)
    Anonym (Mr.moho) skrev 2015-06-09 15:10:05 följande:

Heta tips i dagens teknikvärdet är ju att kolla upp vad man filmar med.. Finns mycket molntjänster som gör att filmen sparas på mer än ett ställe. Och det kan vara trevligt att ha koll på den dagen det tar slut, ev. Om man har barn osv. Med en iphone idag så sparas filmen både i telefonen och på iCloud. Sen finns det ju en "papperskorg" på telefonen också. Så vill man att filmen ska spelas in, ses på och sen tas bort så rekommenderas någon typ av filmkamera med minneskort. Har ni tänkt filma en "seriös" film eller bara lite knullklipp?

Ja på just denna punken är kanske tekniken inte på väg i rätt riktning, verkligen något att tänka på när man vill ha något härligt för sig själv Flört

Har kanske inte helt tänkt igenom vilken typ av film det ska bli än, men i alla fall fokus på sexiga vinklar! Kanske ska ta och kika lite på porr tillsammans för att inspireras Glad 
    Någon som har tips på inspirerande filmer? Glad
  • HasseA
    Anonym (Filmskapare) skrev 2015-06-09 22:19:11 följande:
    Ja på just denna punken är kanske tekniken inte på väg i rätt riktning, verkligen något att tänka på när man vill ha något härligt för sig själv Flört

Har kanske inte helt tänkt igenom vilken typ av film det ska bli än, men i alla fall fokus på sexiga vinklar! Kanske ska ta och kika lite på porr tillsammans för att inspireras Glad 
    Någon som har tips på inspirerande filmer? Glad
    Jag tror, om jag ska vara ärlig, att om ni kollar lite på porr, så kommer ni nog först och främst se hur ni inte ska göra. Men det är ju också bra.

Men absolut, se på porr. Då - om ni inte vet det redan - ser ni ju vad ni gillar att se på, och som sagt, även vad ni inte vill se (typ fejkat stön, tillgjort himlande med ögonen, som någon skrev här "sin guppande röv" i 8 minuter). Saker som kan störa en film är om det är stökigt i rummet - medan om det är för sterilt kan det se "producerat" ut. Det finns alla möjliga såna saker att fundera på. Men det ger sig, fram med kameran bara, fota och filma!
  • Anonym (Filmskapare)
    Tom Araya skrev 2015-06-10 17:19:03 följande:

Ska ni filma er själva eller ha någon som filmar åt er?

Vi hade tänk att filma själva, kanske variera handhållen kamera och stativ Glad
  • Anonym (Filmskapare)

Förresten, någon som har egna erfarenheter av att göra egen sexfilm de har lust att dela med sig av?

Hur kom ni på tanken? Låg det mycket planering bakom? Hur gick ni tillväga? Blev resultatet bra/som önskat? Sparades filmen för framtida bruk?

Är nyfiken Glad

Svar på tråden Våran porrfilm