• Anonym (?)

Nyfiken fråga om McD

Man ser ganska ofta föräldrar som väljer apelsinjuice på McDonalds till sina barn istället för läsk, men jag undrar varför gör ni det?

• Svar på tråden Nyfiken fråga om McD
  • Anonym (E)

De tror nog att det är nyttigare eller så gillar inte barnet kolsyrat. Vad tror du själv?

• Anonym (?)
    Anonym (E) skrev 2015-06-07 12:48:38 följande:

De tror nog att det är nyttigare eller så gillar inte barnet kolsyrat. Vad tror du själv?

Ja, en del lurar nog sig själva där..
  • smulpaj01

Jag gjorde det för att ge mitt barn något sött men utan kolsyra då barnet inte gillade det.

Man är ju ändå på mcd så det mesta är onyttigt.

Går man dit sällan är det ok med juice.

• LaLola

Jag funderar mer på varför man inte går till ett ställe med goda hamburgare istället.

• Anonym (.)

Det finns väl säkert många barn som tycker att juice är mer lättdrucket och godare än läsk.

• Dijon

Jag drack inte läsk som liten då jag ogillade kolsyra. Exempel. Finns väl många anledningar.

• Anonym (?)

Sant, gillar man inte kolsyrat så är det en sak. Men väljer man juice för att det är "nytttigare" så tänker man ju lite fel. Enda skillnaden är att man får i sig lite fiber och c-vitamin.

• Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2015-06-07 13:38:41 följande:

Sant, gillar man inte kolsyrat så är det en sak. Men väljer man juice för att det är "nytttigare" så tänker man ju lite fel. Enda skillnaden är att man får i sig lite fiber och c-vitamin.

Fast nu tror jag det handlar om att ge barnen juice istället för läsk är ett sätt att inte introducera barnet läsk vid tidig ålder.

• Anonym (?)
    Anonym (A) skrev 2015-06-07 13:46:43 följande:
    Fast nu tror jag det handlar om att ge barnen juice istället för läsk är ett sätt att inte introducera barnet läsk vid tidig ålder.
    Med tanke på att juice inte är så bra heller så är det ju då isf bättre med vatten eller mjölk.

• Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2015-06-07 14:03:25 följande:
    Med tanke på att juice inte är så bra heller så är det ju då isf bättre med vatten eller mjölk.
    Fast att dricka juice någon vid besök på MC Donalds är inte särskilt skadligt alls.

Det är väl upp till var föräldrar att bestämma vad deras barn dricker då?
Svar på tråden Nyfiken fråga om McD