Nyfiken fråga om McD
Man ser ganska ofta föräldrar som väljer apelsinjuice på McDonalds till sina barn istället för läsk, men jag undrar varför gör ni det?
Man ser ganska ofta föräldrar som väljer apelsinjuice på McDonalds till sina barn istället för läsk, men jag undrar varför gör ni det?
De tror nog att det är nyttigare eller så gillar inte barnet kolsyrat. Vad tror du själv?
De tror nog att det är nyttigare eller så gillar inte barnet kolsyrat. Vad tror du själv?
Jag gjorde det för att ge mitt barn något sött men utan kolsyra då barnet inte gillade det.
Man är ju ändå på mcd så det mesta är onyttigt.
Går man dit sällan är det ok med juice.
Jag funderar mer på varför man inte går till ett ställe med goda hamburgare istället.
Det finns väl säkert många barn som tycker att juice är mer lättdrucket och godare än läsk.
Jag drack inte läsk som liten då jag ogillade kolsyra. Exempel. Finns väl många anledningar.
Sant, gillar man inte kolsyrat så är det en sak. Men väljer man juice för att det är "nytttigare" så tänker man ju lite fel. Enda skillnaden är att man får i sig lite fiber och c-vitamin.
Sant, gillar man inte kolsyrat så är det en sak. Men väljer man juice för att det är "nytttigare" så tänker man ju lite fel. Enda skillnaden är att man får i sig lite fiber och c-vitamin.