Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hämtar hem valp!!

Har då aldrig hört talas om att ha valpen i bur under natten den första tiden... Vissa hundar har behov av att byta sovplats under natten, och om den vill gå och dricka?

• Anonym (S)
    Ebbagr skrev 2015-06-07 23:07:21 följande:

De är klart jag kommer ta ut hunden, vi kommer spendera mesta tiden ute på gården utan de är endast på natten hon kommer få vara i buren första veckan. Jag har ju henne i buren för att jag ska kunna ta ut henne när hon behöver, och vi snackar nu kanske från 23 till 06 den tiden kommer hon vara i buren!

Stackars liten...
  • Anonym (S)
    Ebbagr skrev 2015-06-07 23:08:35 följande:

Har du inte? well det är många som gör så ska jag säga dig. om hon har ett sådant behov och inte klarar av att vara i buren kommer hon ej behöva vara där.

Tror inte riktigt på att någon som kan med valpar skulle göra så.
  • Anonym (S)
    Ebbagr skrev 2015-06-07 23:20:35 följande:

Jag vet hur lagen lyder. Jag vet att det är mot lagen att ha en hund instängd i en bur. Jag är emot de som låser in sin hund i sin bur men ibland kan även jag tycka en regel kan brytas. Om min hund inte mår dåligt av att en vecka sova i en STOR bur med öppet tak ser jag inte det som något dåligt. 

Ok. Tänk på att du inte är anonym just nu.
  • Anonym (S)
    Ebbagr skrev 2015-06-07 23:24:02 följande:

Nej jag står för vad jag tycker helt ärligt! 

Bra, för skulle du på fullt allvar behandla din valp på detta vis hoppas jag att du förstår att man kommer kunna anmäla dig.
  • Anonym (S)
    Ebbagr skrev 2015-06-07 23:27:56 följande:

Okej, blir ni nöjda om jag säger att jag kommer sova på golvet, med huvudet mott öppningen och buren öppen? Om hunden skulle vilja gå ur hade hon behövt gå på mitt ansikte vilket då självklart gör att jag vaknar?

Dörren ska ju alltså vara borta helt och hållet. Om den är borta, och du inte sover i din säng så låter det ju mycket bättre än den olagliga originalplanen.
Svar på tråden Hämtar hem valp!!