Inlägg från: Melinoe |Visa alla inlägg
  • Melinoe

Hämtar hem valp!!

Min första hund var lite orolig första natten men sedan gick allt jättebra. Min andra hund gjorde sig hemmastadd direkt. Båda hade sin bädd i sovrummet så när de vakna var det bara att ta dom ut direkt, rumsrena blev dem snabbt. Stor pudlar om det har betydelse.

Appråpå bur och rumsrenhet, att det skulle gå fortare att träna en hund som sover i bur tror jag inte ett dugg på. Bor i ett land där stängd bur är tillåtet och uppmuntrat av både tränare och uppfödare och vet att många har problem med att hundarna inte blir rumsrena alls. Om det är ett samband eller inte kan jag inte svara på men det verkar lite märkligt att de som använder burarna har problem medans de som inte gör det inte har problem.

• Melinoe
    Ebbagr skrev 2015-06-15 22:15:35 följande:

Första natten gick suveränt! vi bojkottade buren då vi kom hem sent och hon tyckte inte den var så rolig så jag smacka en madrass på golvet och hon varken kissade i sovrummet eller var ledsen utan vi busa lite, tugga lite ben sen slocknade vi i 5 timmar sen var det bara ut, äta, ut och sova! i natt har jag flyttat upp till min egen säng och de gick hur bra som helst, hon kissade dock i bian i natt men gissar att vi sov för länge. Annars är hon på god väg till rumsren, bajsar absolut inte inne och har bara kissat 2 gånger idag, när vi är på nedervåningen går hon till altan dörren för hon hajar oftast att det är ute man gör sina behov! Som valp är hon otroligt självständig och leker gärna för sig själv och går ut på baksidan för sig själv, vi har stoppat kompost galler runt ett väldigt stort område där hon kan springa omkring. Nu ligger hon och sussar och vi ska snart gå ner och äta kvällsmaten, sen ska hon få göra sina behov och busa av sig lite energi och sen ska vi säkert busa lite till innan de är läggdags. Har tänkt stoppa en alarm ikväll på 2 eller 3 timmar så vi kan springa ut och kissa på natten! :)

Vad kul att allt går så bra :)
Svar på tråden Hämtar hem valp!!