Mår inte bra av att jobba i öppet landskap
Sen några månader jobbar jag i öppet landskap. Vi är ca 10 personer i rummet och jag störs 95% av arbetstiden. Visst, det är bra för samarbete (ibland) men iaf för mig som är högkänslig är det jättejobbigt. Jag har ett jobb som kräver mycket koncentration och tankearbete så om jag vid något enstaka tillfälle kan jobba hemma presterar jag - otroligt nog - ca 75% mer (!!). Tyvärr har vi inget rum där man kan sitta själv. Fler gånger per dag lyssnar jag på lugn musik men till slut blir även det jobbigt eftersom jag måste ha rätt hög volym. Dessutom har jag en arbetsplats som är vid in- och utgången samt bredvid toaletterna så det är ett ständigt spring pga detta också. Det är mycket privat snack från en arbetsgrupp som sitter nära min. Det är tråkigt att känna sig så dränerad på energi pga detta också samt känna att jag kan mycket mer - under bättre förutsättningar. En kväll jobbade jag rätt sent på kvällen - hann massor i min ensamhet och tystnad. Chefen gillade inte att jag jobbar så sent (för mitt eget bästa ) men jag såg det mest som positivt (även om jag var trött förstås). Hemma är det fullt ös ända till 21 dessutom, tre barn, så jag uppskattar lugnet enormt. Inga andra av mina närmsta kollegor tycks "lida" av att jobba så här, bara jag. Har inte nämnt något till chefen, vill inte verka krånglig. Ska börja jobba hemma så mycket jag kan men jag vet inte hur mycket som är ok att jobba hemma.... Hur skulle ni ha gjort?