Har du ruttna tänder fast du har tagit hand om dom?
Finns det fler än jag som har skött sina tänder hela livet men ändå har stora problem med dom? Jag har alltid gått till tandläkaren minst en gång om året sen jag var liten, oftare vid behov, och gjort alla behandlingar dom har sagt att jag behöver göra. Jag har även gått till hygienisten 3-4 gånger per år i förebyggande syfte dom senaste 12 åren. Jag borstar naturligtvis minst två gånger om dagen, använder tandtråd varje kväll och flourskölj några gånger i veckan. Jag dricker frätande dryck som läsk och juice med sugrör. Jag avslutar ofta med lite vatten efter att jag har ätit och druckit som får svisha runt i munnen.
Jag tycker att jag gör allting rätt men ändå så är mina tänder kassa och nu står jag inför en rotfyllning eller utdragning under en krona som har fått allvarlig karies, förmodligen pga en illasittande krona. Jag blir så trött och ledsen över att jag förlorar tänder jag har tagit hand om! Finns det några fler som har samma problem som jag eller några goda råd att ge? Är jag ensam om att ha dåliga tänder fast jag försöker ta hand om dom eller är det så att jag har haft en dålig tandläkare dom senaste 12 åren som har förstört mina tänder?