• Anonym (jag)

Förvaltningsjuridiska programmet eller förskollärarutbiödningen?

Båda vid mittuniversitetet. 27 år, ett barn och ska börja plugga till hösten. Valen står mellan förvaltningsjuridiska programmet som riktar sig främst mot offentlig sektor och myndigheter i form av handläggning och utredning (detta program innehåller kurser osv som intresserar mig enormt) är väldigt samhällsintresserad och politiskt intresserad. Det som skrämmer mig lite är om detta program kommer att leda till arbete sedan.

Förskollärare är ju garanterat jobb. Jobbar på förskola idag och känner väl både ja och nej. Det som lockar mest där är arbetsmöjligheterna.

Vad tror ni är värt att satsa på?

• Svar på tråden Förvaltningsjuridiska programmet eller förskollärarutbiödningen?
  • Anonym (Hello)
    Anonym (jag) skrev 2015-06-08 16:57:44 följande:

Båda vid mittuniversitetet. 27 år, ett barn och ska börja plugga till hösten. Valen står mellan förvaltningsjuridiska programmet som riktar sig främst mot offentlig sektor och myndigheter i form av handläggning och utredning (detta program innehåller kurser osv som intresserar mig enormt) är väldigt samhällsintresserad och politiskt intresserad. Det som skrämmer mig lite är om detta program kommer att leda till arbete sedan.

Förskollärare är ju garanterat jobb. Jobbar på förskola idag och känner väl både ja och nej. Det som lockar mest där är arbetsmöjligheterna.

Vad tror ni är värt att satsa på?

Skulle satsa på förvaltning eftersom det intresserar dig. Även fast du kanske inte får jobb DITEKT efter så har du förskola att falla tillbaka till, tills du hittar ett jobb inom detta.

Låt inte det skrämma dig. Satsa & gör det du intresserat dig för!
Svar på tråden Förvaltningsjuridiska programmet eller förskollärarutbiödningen?