Förstår mig inte på min bebis!!
Har en snart 5veckor gammal bebis och känner att jag stundvis håller på att bryta ihop! Alla på BVC och andra föräldrar, på föräldrasidor på nätet osv så står det alltid att man efter ett litet tag börjar lära sig vad ens bebis vill med sitt skrik, man lär sig se tecken på hunger innan skriker kommer osv. Men jag fattar ärigt talat ingenting av vad min bebis vill! Får chansa/gissa mig till det varje gång baserat på när han sist åt/bytte blöja osv! Såvitt jag kan se så visar han inga tecken på något alls, han blir heller väldigt sällan gnällig utan han kan ligga tillsynes nöjd i sin säng, på sin filt på golvet, i min famn osv, sen är det som att någon flippar på en knapp och han tokskriker! Vet inte hur många gånger jag suttit med honom i famnen, nybytt, nyäten, och han från ingenting börjar vråla, efter lite vyssjande och vaggande så lugnar han sig, sen kan det gå 5min, sen slår det om igen!
Varje gång han skriker blir hela han som en väderkvarn dessutom, han sparkar, vrider på kroppen och flaxar med armarna, svårt att hålla i honom utan att man ska göra illa sig själv (pga allt flaxande) eller honom (Känns som att jag nästan måste hålla i honom lte väl hårt för att inte tappa vildingen ibland...), detta gör det mesta till en kamp också, svårt att amma då han hela tiden lyckas att slå undan bröstet (varvid han blir ännu argare), har provat linda in honom i en filt, men då blir han bara arg för att han sitter fast istället...
Värst är det på kvällar/nätter då han kan vara tillsynes nöjd och glad, men får sina "utbrott" med jämna mellanrum trots att han har sina behov tillfredställda, han går hyffsat fort att trösta, men så 5min senare slår det om igen... Sitter han i bilen har hans utbrott även hunnit gå över ibland innan jag hunnit stanna och kolla vad han vill. Dagarna är något bättre då han är nöjd och glad och oftast bara får sina utbrott då han vill något, men som tidigare sagt, utan några som helst förvarningar innan, och samma skrik oavsett!
Är det bara jag som har såhär svårt att tyda min bebis!? Känner mig som världens sämsta förälder som inte fattar nått...