Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Barnbarn är smittohärdar?

När vårt barn var i dagisåldern så undvek vi att träffa den äldre generationen när han var smittsjuk.

Dessa barnbaskelusker är inte snälla. Innan jag fick barn så blev jag smittad på ett barndop. Jag låg däckad i feber en vecka efteråt.

• sextiotalist
    tankfull skrev 2015-06-10 11:16:12 följande:

Vilka underbara mor- och farföräldrar! Det är ju skönt även att få hjälp med att handla när man mår visset. Om era föräldrar är relativt unga så är det klart skillnad mot om de är gamla och skröpliga. Problemet kan i och för sig vara att de jobbar och inte vill riskera att bli sjuka därför - men inte i erat fall då?

Det räcker med att de blir äldre. En pigg äldre kan bli väldigt dålig av en förkylning.

Min mamma har alltid varit infektionskänslig, samma med svärmor. Svärfar biter inte virus på verkar det som
  • sextiotalist
    tankfull skrev 2015-06-10 11:19:47 följande:

Nej, barnbaciller kan vara elaka! Men om man oftast får vara frisk själv och inte är skröplig på nåt sätt kan det kanske vara värt att riskera sjukdom nån enstaka gång? Hur tänker du själv göra när du blir farmor?

Nja jag kan inte påstå att jag ser fram mot småbarnstiden inte heller att vara barnvakt. Så jag kommer nog bli en sådan där farmor man klagar över. Hoppas att grabben får sina barn som färdiga 6-åringar;)
Svar på tråden Barnbarn är smittohärdar?