• Äldre 10 Jun 15:33
    10438 visningar
    2 svar
    2
    10438

    Akta er för Funkykidz

    Företaget bakom Funky Kidz heter Be Sporty och det är tråkigt att behöva berätta att Be Sporty är ett fult företag. Jag har insyn från insidan och det var inget roligt att vara på insidan.

    De använder sig av låga metoder för att de anställda ska jobba samtidigt som "Chefen" tar ut 2 miljoner från företaget. Pengar som borde falla barnen tillgodo istället. Såklart ett företag kan gå med vinst men då ska de anställda inte jobba för skit.

    På senare år har storhetsvansinnet slagit till på allvar. Det är många som jobbat som valt att inte fortsätta efter att ha känt sig dåligt behandlade i företaget. Rekommenderar folk att hålla sig undan Be Sporty och Funkykidz.

  • Svar på tråden Akta er för Funkykidz
  • Äldre 10 Jun 16:09
    #1

    Varför borde pengarna tillfalla barnen enligt dig? Klart ett företag ska ge vinst åt ägarna. Allt annat är bara dumt. Du låter bara väldigt bitter och avundsjuk.

  • Äldre 10 Jun 18:58
    #2

    Ja jag är ingen kommunist eller vänsterpartist utan tycker företag är bra. Men inte vinst på bekostnad av andra som egentligen gör jobbet, till skitvillkor. Om man gör det på det sättet som i detta fall, då säger jag stopp och belägg. Och nej, jag e inte bitter.

Svar på tråden Akta er för Funkykidz