• Castiel

Trött av Sertralin

Jag har knaprat Sertralin i lite över ett år nu, när jag hade käkat medicinen i ca 3 månader så började jag bli FRUKTANSVÄRT trött. Alltså jag kunde verkligen inte hålla mig vaken. Jag har praktik i en butik och jag sitter ofta i kassan och det är inte så trevligt att sitta och gäspa. Det är även jobbigt att vara ute på golvet och packa upp grejer för att jag är så trött. Det förstör mitt liv. 

Idag var jag tvungen att vara hemma från praktiken för att jag var så trött. Då hade jag sovit i ca 10 timmar, sen efter jag hade ringt till praktiken så sov jag i ytterligare 5 timmar, så totalt sov jag 15 timmar. När jag vaknade andra gången var jag fortfarande trött och kunde lätt sova 8 timmar till, men tvingade mig själv att gå upp. Jag har varit trött hela dagen idag. 

Är det vanligt att man blir trött av Sertralin och när kommer det egentligen släppa? På Fredag ska jag besöka en läkare pga min övervikt men jag tror knappast att det är därför jag är trött?? 

• Svar på tråden Trött av Sertralin
  • Misskittycat

Ja det är väldigt vanligt. Jag gick på den i fyra månader ungefär har jag för mig och var extremt trött jag med. Men mådde lika dåligt psykiskt. Har för mig att det står som en vanlig biverkning med.

Svar på tråden Trött av Sertralin