• Livetpapaus

IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

Hej, vi ska göra vårat första ivf ni i oktober, med massa andra försök innan men behnadlingar. har precis startat en blogg . www.livetpapaus.wordpress.com

dom som vill får gärna kika in på min sida och skriva där med mig! söker efter andra att dela denna känslomässiga bergochdalbanan med <3

• Livetpapaus

Har  du fått startat någon minde facebook grupp ännu happyland?
    Vill gärna joina den isf!
    vi var med om samma sak i augusti som er, inget uttag ingen återföring . dom skickade hem oss '' och höll tummarna på det det ena ägget som blivit skulle ta sig '' men ikke som vanligt!

vi kör på igen! det ska väl ni med! se hela tiden framåt, inte bakåt, det ger aldrig något!
    oavsett hur jävla tufft det är

• Livetpapaus
    E23 skrev 2015-09-20 12:37:41 följande:
    Vad fint med bloggen, vi har nyss börjat vårt första ivf-försök, så jag följer gärna din blogg :) nyttigt att utbyta erfarenheter.
    Ska du köra långa protokollet?
    Det gör jag, har sprayat i snart två veckor och ska snart börja med sprutor! Spännande!
    ja det känns bra att skriva av sig :)

Vi körde långa protokollet sist, så jag tänkte be om det korta nu , tyckte dom två veckorna med nässpray var skit jobbiga! men vi får se vad dom säger , ska ringa ner på fredag och då bestämmer vi .hur har du upplevt dina veckor med nässpray nu? och sprutorna har du också börjat med nudå?:)
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-09-22 19:11:55 följande:
    Spännande, hoppas du får som du vill och kan köra korta nu då :) tehumör
    Vad var det som var jobbig för dig med sprayen?
    Jag har inte fått några biverkningar mer än lite värmevallningar, så det har varit lugnt. Var på Sahlgrenska imorse och fick lära mig hur jag ska ta sprutorna .. Börjar först imorgon kväll.. Gud så läskigt! Gick bra idag när jag fick prova att sticka mig, men ryser av obehag varje gång jag tänker på det!
    Vänjer man sig??
    verkligen!
    Dom första dagarna gick bra, sen fick jag ett jätte humör! väldigt ledsen och nedstämd. som jag inte alls kunde hålla styr på ,men allt är ju så himla individuellt så alla mår ju så olika, hoppas du klarar dig!
    Hehe ja man vänjer sig väl, men jag klarade ändå inte av sprutorna så min man får ta dem åt mig :) Säger som du, ryser av obehag!
    När man börjar med sprutona börjar det kännas bra iallafall, då närmar allt sig! Förhoppningsvis bara ett par veckor kvar för dig tills något i magen växer! :D
  • Livetpapaus
    E23 skrev 2015-09-24 10:58:13 följande:
    Sprutan igår kväll gick jättebra, stolt över mig själv att jag vågade. Och lättad, det gjorde inte ont.
    Gud vad jobbigt att må så dåligt och bli så deppig, det är ju tillräckligt jobbigt ändå hela den här processen. :(
    När är det tänkt att du ska få börja igen?
    Ja känns jättebra att vara så nära nu, v. 41 är prel. ÄP! Kommer bli väldigt nervöst!
    nej precis, det sticker ju till bara lite! :)
    Ja precis hela grejen är ju tillräcklig jobbig ändå. vi kommer påbörja nästa vecka. men först genom att ta gulkroppshormon för att få igång mens först( har ingen egen så måste alltid starta alla behandlingar med det)
    Så det är ju rätt tråkigt att det alltid ska ta längre tid.

Har ni försökt mycket men vanliga hormonbehandlingar innan? För detta är erat första ivf försök va?
    och vad är det för ty av ''problem'' ni har ?
    Ser du är 23 år också,på namnet, det är jag med, lite extra jobbigt att vi ska få alla kommentarer hela tiden om hur unga vi är !! ( detta handlar ju inte om ålder, utan viljan att få barn <3 )
    kram kram!
  • Livetpapaus

Ja precis, förbehandling innan behandlingen. Men man börjar väl bli van vid väntan, väntan, väntan .... Jaja okej, förhoppningsvis får dom fart på dem spermierna som finns, jag blir lika förvånad varje gång kag tänker på vilka grejer det finns och vad man kan göra! Helt otroligt att sånna som vi får så bra hjälp ändå! Håller tummarna för att det ska gå bra för er! Min man gick stenhårt in för att få så bra spermier som möjligt under tiden, och det visade sig att när han la av med snus, och öl ( vanlig konsumtion av öl) dubblade han antal spermier! Ja, jag har varit utan mens och äl i nu 3 år, och gjort allt för att det skall komma tillbaka, men kroppen har satt sig på tvären verkar det som. Så förr i tiden när vi inte försökte bli med barn så fungerade kroppen som den skulle. Surt! Åå hehe det är ingen fara, 33 är väl ingen ålder heller ???? ja får sjukt mycket kommenterar om att vi ska ta det lugnt, det är ingen stress, tur vi är så unga osv, finns nog inget som gör mig mer ledsen när mina närmsta säger så, sen är det ju så, ALLA vill ju bara trösta så gott dom kan, svårt för dom att förstå. Därför kändes det jätte bra att få skriva med dig här! Har ni delat med er med eran familj/vänner? Har det kännts bra? Kram

• Livetpapaus

Har ni fått datum för uttag nu? Och kollat under tiden hue äggen växer? Hur stor dos har du fått med gonal-f? Ja man gör ju verkligen allt för att öka chanserna! Man blir ju helt manisk men vad gör man inte! Det är helt säkert till överdrift också .... Men ja precis. Men hade han 1 miljon då? Eller hur räknade dem? Nej min man hade inte jättelågt, men läkaren sa att det "borde duga till befruktning" jätte konstigt svar tyckte vi, googlade runt lite och tyckte det var sådär bra, så han ville påverka det han kunde också! Och det kunde man ju på ett bra sätt precis som din man gjorde med! Orsaken till varför min mens försvann är lite difus, men om jag själv tänker efter så köpte vi hus, och hel renoverade, jag startade eget företag( en frisörsalong) samt att jag alltid har varit en träningsmänniska och skulle promt hinna med att träna också! Så det kraschade väl för kroppen ( men absolut inte för huvet) gillar att göra mycket och ha många järn i elden. Det mår jag bra av. Så dom här åren har jag verkligen kämpat för att "vila" kroppen och gjort allt! Men den vill inte. Är väl bara tiden i vänta :/. Åå va skönt att nu får bra stöd för dem ni har berättat för, tror det är viktigt, men som du säger kommer dom aldrig förstå känslorna som går upp och ner, man får försöka förklara så gott det går. Och ta det med en nypa salt om man får fel tröst. Finns ju inget som kan trösta egentligen? Åå jag är jätteglad att jag hittat dig här med! Hehe trodde det var jag som var trög på att svara ;) så då är vi på samma plan. Jess vi går på Sahlgrenska också! Men spermierna får ni inte reda på förräns det är dags för utplocket då va? Kram kram

• Livetpapaus

Ok, skriv imorgon om hur första blodprovet gick ?? Vilken fantastisk inställning du har! Och jättehärligt att du skriver att detta har fört dig och din man närmre, så får jag nog säga att det har varit för oss också. Bara nu den sista månaden det har varit tungt för oss. Men det är precis samma här, vi gör allt ihop, tider, bokningar, prover, sprutor och allt, man skall verkligen tänka att man gör detta som ett par! Inte ensam, det är nog det viktigaste. Min man har varit en klippa. På gränsen till överpositv hela tiden när jag är negativ ( realist ) ... Så vi pratar om det jämt, varje dag . Se till att din man får ut det på något sätt också, om han behöver, annars exploderar han till slut! Ja exakt, det ska gå bra till slut, för oss alla, vi får inte sluta kämpa, vi har något alldeles underbart framför oss allihopa ?? När det gäller träningen typ 5 dagar i veckan( så ja för hysterisk!) började några månader helt utan träning och motion för att kroppen skulle komma i balans, men märkte snart att jag och kroppen mådde ännu sämre utan! Så nu nöjer jag mig med 3 dagar i veckan absolut ???????? ja precis, även fast det är kul med hus osv kan det lätt bli mycket, man får lära sig att livet inte handlar om att ha bråttom ???? åå va det känns bra att skriva med dig! Kag börjar troligen men provera imorgon ( för att få mens) sedan blir preliminär uttag om 3 veckor nu!:) så nu är det bara att se framåt och positivt igen! Jag hoppas absolut vi stöter på varandra i väntrummet! Hehe kram kram

• Livetpapaus
    Sweet Belle skrev 2015-09-28 21:02:12 följande:

Hej alla som är på G med att göra IVF. Jag såg denna tråd och kände att jag bara var tvungen att också få vara en del av den! :) Jag ska börja imorgon med Gonal, för första gången! och sen UL på söndag 4 oktober. Vi har försökt få barn i 2 år och nu ääääntligen ska vi få komma igång! Vore jätte kul att följas åt vi som försöker samtidigt! Det känns på nåt sätt skönt att man inte är helt ensam i den här Ivf djungeln. Kram till er!!!

hej sweet belle! välkommen hit, har också precis börjat skriva här och det känns jättebra! att veta att det finns fler i samma båt! ja denna eviga väntan ... har du gjort nässprayen nu innan eller kör du korta protokollet? Här håller vi alla tummarna för varandra <3 kram
  • Livetpapaus

Okej va bra! Spännande att se hur det ser ut imorgon! :) ja vi har diskuterat, och funkar det inte så kommer vi nå något vis bestämma oss för att lägga ner allt en halvår. För att sedan ta upp det igen,,, för vi orkar nog inte längre som det har varit nu. Men fick precis pratat med Sahlgrenska idag och vi har fått preliminär tid för äggutplock v43-44. Så nu är det på gång igen! Känns underbart att få pröva den korta perioden! Så nu känner jag mig taggad igen! Kul! Hur har ni tänkt vidare? Eller tar ni en ska i taget ?:) va roligt att vi har blivit ett gäng här nu! Skriv imorgon om hur det såg ut :)

Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015