• Svar på tråden SD snart näst störst
  • kenneth768768

Ja, blir de nästan dubbelt så stora så går de ikapp moderaterna. men om moderaterna blir nästan dubbelt så stora under samma tid då?

SD blir näst störst samma år som GIF Sundsvall vinner allsvenskan, förutspår jag.

• Gert
    kenneth768768 skrev 2015-06-12 19:12:30 följande:

Ja, blir de nästan dubbelt så stora så går de ikapp moderaterna. men om moderaterna blir nästan dubbelt så stora under samma tid då?

SD blir näst störst samma år som GIF Sundsvall vinner allsvenskan, förutspår jag.

Hur ska Moderaterna kunna bli dubbelt så stora när deras väljare flyr till SD? 

SD blir näst störst efter nästa val, förutspår jag.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • bütter2
    Gert skrev 2015-06-12 19:53:09 följande:
    Hur ska Moderaterna kunna bli dubbelt så stora när deras väljare flyr till SD? 

SD blir näst störst efter nästa val, förutspår jag.
    Hej Gert,

Jag tror inte att SD just nu rekryterar mest från Moderaterna, utan snarare från LO-kollektivet. (vilket hemskt ord Stefan har myntat)

Orsaket för att jag tror så, är att det aldrig är de upphöjda som drabbas av olägenheterna först. Om man har ett "högreståndsyrke" och bor i Stockholms innerstad, ligger det ganska långt bort att man skulle behöva släppa in en flyende somalier i sin Bostadsrätt i Hammarby sjöstad, men det är sannolikare att någon som bor i Borlänge skall dela sitt liv med *eventuella* uppstående konflikter.
    Det är bäst om "nån annan" drabbas, så kan jag kosta på mig att vara o så godhjärtad och PK.

Lo-kollektivaren(!) har ju inget att säga till om, vet det, och om han/hon inte gillar läget röstar man med fötterna. Det finns viss statistik som underbygger detta.

Alltså tror JAG att en stor del av SD's stöd faktisk är en aktiv protest mot alla de andra fegis-partierna som inte vill eller vågar diskutera av folk upplevda problem,
    och verkligen föreslå HUR dessa skall hanteras.

Annars håller jag nog med dig, om de övriga fortsätter fega är SD troligen 2'a eller första parti vid nästa val.
    ,
Svar på tråden SD snart näst störst