• Nr 3 på G

Vändningsförsök och foglossning

Jaha gått in i v 37 idag och då upptäckte BM att lillebror ligger i säte så på tisdag ska vi in på UL och samtal. 
    Någon som vet om man gör vändningsförsöket direkt eller får komma tillbaka en annan dag?

Har även grym foglossning och börjar bli orolig över att föda. usch 1000 tankar som snurrar nu, + och - med igångsättning, KS, föda i säte 

• Svar på tråden Vändningsförsök och foglossning
  • Ida82

Ja gjorde ett vändningsförsök med min trea, gick inte! Andra gången vi va in och skulle försöka så hade hon fixerat sig med rumpan ner. Det blev mkt mätningar av bäcken och storlek på bebis, jag är rädd för snitt så valde att försöka med förlossning. Förlossningen gick bra och så mkt personal som de va i och utanför rummet gjort det hela tryggt och det gick super bra! Personalen hade lite kul åt att de visste könet hela tiden, vi visste ju inget! Jätte nöjd med förlossningen.

• cosinus

Jag har fött ett barn vaginalt i säte. Jättenöjd med den förlossningen. Lite mer personalpådrag än annars, lite annorlunda på så sätt att de ville ha mig i benstöd (har fött upprätt annars) och att de kopplade värkstimulerande dropp på slutet för att hålla tempot uppe (värkarna glesade ut när jag behövde ner i benstödet). Men överlag en fantastisk förlossning, min bästa (av 4).

Igångsättning är inte aktuellt vid en sätesförlossning, iaf inte på mitt sjukhus. Det var de väldigt tydliga med, vaginala sätesförlossningar ska starta naturligt, annars snitt.

• Nr 3 på G

Han vände tack o lov snällt på sig så nu får jag bara hoppas att han stannar på "rät håll" ska in på koll på BF-dagen och är tappen mogen så blir det ev en igångsättning pga min foglossning

• Tvåbarns mamma

Va bra att han vände sig själv , jag är vecka 32+4 nu och barnet är sätebjudning , idag har jag varit hos specialmördvåd jag har fått tid om fyra veckor hoppas att vänder sig utan vändningsförsöket .????

Nr 3 på G skrev 2015-06-23 11:14:00 följande:

Han vände tack o lov snällt på sig så nu får jag bara hoppas att han stannar på "rät håll" ska in på koll på BF-dagen och är tappen mogen så blir det ev en igångsättning pga min foglossning

• lipa3646

Fick veta idag v35 att bebbe ligger i säte och är fixerad så. Mina tidigare har alltid kommit mycket tidigare så jag har 1000 tankar om förlossningen. Vill inte ha snitt!!

• Sunshine1979

Jag har bokat tid för akupunktur idag. Jag ska ha mitt andra barn nu och vill så gärna pröva att föda vaginalt då min förra föddes i KS. Är faktiskt mer skraj för vändningsförsök än förlossning. KS gick bra men jag vill gärna inte ha så lång återhämtning denna gång heller.

Svar på tråden Vändningsförsök och foglossning