• Gert

Lisa Holms kropp funnen och 3 utlänningar är gripna!

Den förvunna och nu döda 17-åriga flickan Lisa Holm har hittats och tre utländska gästarbetare sitter nu gripna. Tänk, vad var sannolikheten att det rörde sig om utlänningar? Det tänkte jag första dagen när hon försvann. 

www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/fallet-lisa-tva-personer-omhandertagna

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-13 12:25
    Vila i frid, Lisa Holm!

Må dina mördare brinna i helvetes lågor i all evighet.
  • Svar på tråden Lisa Holms kropp funnen och 3 utlänningar är gripna!
  • Muslimsktjej

Har du börjat ge dig på européer nu också?

Och nja, var mest troligt att det varit en svensk snuskgubbe (typ Anders Eklund 2) med tanke på hur hon försvann och med tanke på hennes ålder.

Hade fyra unga män hoppat ur en buske helt random och gett sig på henne så hade du nog kunnat gapa om att det varit utlänningar. Menmen.

Hursomhelst, tragiskt det som hänt, ännu mer tragiskt att du använder mordet i något politiskt syfte, eller vad var meningen med tråden?

• Gert
    Muslimsktjej skrev 2015-06-13 07:40:25 följande:

Har du börjat ge dig på européer nu också?

Och nja, var mest troligt att det varit en svensk snuskgubbe (typ Anders Eklund 2) med tanke på hur hon försvann och med tanke på hennes ålder.

Hade fyra unga män hoppat ur en buske helt random och gett sig på henne så hade du nog kunnat gapa om att det varit utlänningar. Menmen.

Hursomhelst, tragiskt det som hänt, ännu mer tragiskt att du använder mordet i något politiskt syfte, eller vad var meningen med tråden?

Har du läst det jag skrev? Det sitter tre människor gripna, inte en människa.

Vad menar du med politiskt syfte? Ska man verkligen inte kunna få rapportera fakta i fallet utan att bli anklagad för politiska syften? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • zemer

Fast dom är inte gripna utan bara intagna på förhör.

• Muslimsktjej
    Gert skrev 2015-06-13 07:46:22 följande:
    Har du läst det jag skrev? Det sitter tre människor gripna, inte en människa.

Vad menar du med politiskt syfte? Ska man verkligen inte kunna få rapportera fakta i fallet utan att bli anklagad för politiska syften? 
    Du tog upp vad du hade trott sedan första dagen, jag svarade. Jag vet mycket väl att tre människor är gripna, har inte skrivit något emot det.

Du har inte rapporterat något förutom att en kropp hittats (Lisas) och att tre utlänningar är misstänkta. Exakt vad var meningen med att endast ta upp detta? Jag tror nog att varje person som läst din tråd förmodligen också läst artikeln på Aftonbladet om att polisen tror att den döda kroppen är Lisas. Inget nytt alltså.
  • Gert
    zemer skrev 2015-06-13 07:48:09 följande:

Två av dom har anhållits för mord. 
  • Muslimsktjej
    zemer skrev 2015-06-13 07:48:09 följande:

De är anhållna.
  • Gert
    Muslimsktjej skrev 2015-06-13 07:54:20 följande:
    Du tog upp vad du hade trott sedan första dagen, jag svarade. Jag vet mycket väl att tre människor är gripna, har inte skrivit något emot det.

Du har inte rapporterat något förutom att en kropp hittats (Lisas) och att tre utlänningar är misstänkta. Exakt vad var meningen med att endast ta upp detta? Jag tror nog att varje person som läst din tråd förmodligen också läst artikeln på Aftonbladet om att polisen tror att den döda kroppen är Lisas. Inget nytt alltså.
    Du menar vad var meningen med att starta en tråd om Lisa Holm? För att det inte fanns en tråd. Jag läser inte hatsajten och skvallertidningen Aftonbladet.
  • Muslimsktjej
    Gert skrev 2015-06-13 07:57:53 följande:
    Du menar vad var meningen med att starta en tråd om Lisa Holm? För att det inte fanns en tråd. Jag läser inte hatsajten och skvallertidningen Aftonbladet.
    Nä, vad meningen var att påpeka just deras etnicitet och nästan inget annat om fallet (dvs hur man märkte att hon var borta, vad polisen, mp hittat osv) om du nu var ute efter att skapa en tråd om Lisas försvinnande, likt den på FB.
  • Gert
    Muslimsktjej skrev 2015-06-13 08:05:08 följande:
    Nä, vad meningen var att påpeka just deras etnicitet och nästan inget annat om fallet (dvs hur man märkte att hon var borta, vad polisen, mp hittat osv) om du nu var ute efter att skapa en tråd om Lisas försvinnande, likt den på FB.
    Jag har inte påpekat deras etnicitet. Eller räknas utlänningar nu som en egen etnicitet?
  • Muslimsktjej
    Gert skrev 2015-06-13 08:08:29 följande:
    Jag har inte påpekat deras etnicitet. Eller räknas utlänningar nu som en egen etnicitet?
    Ursäkta mig, rättar: Påpekade att de inte var svenskar.
    Lät det bättre?
Svar på tråden Lisa Holms kropp funnen och 3 utlänningar är gripna!