Inlägg från: Anonym (Vapen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vapen)

vapen hemma

Vi har vapen hemma och ser inga problem med det. Det finns ju en massa lagar som säger hur vapnen ska förvaras och följer man dom och ser till att ingen annan än den som äger vapnen vet vars nycklarna finns gömda så finns ingen risk att barnen får tag i ett vapen.

Vi har flera barn i olika åldrar som är mer eller mindre intresserade av vapen men vi lär dom redan från start att om man ska vara runt omkring vapen så ska man följa säkerhetsreglerna och att dom aldrig under några som helst omständigheter får röra ett vapen utan vuxen med vapen kunskap är med och hjälper till. Barnen brukar följa med och skjuta på skjutbanan och även ibland följt med på jakt.

• Anonym (Vapen)

Som någon ovan skrev, det är inte vapnet som är farligt det är den mänskliga faktorn som är farlig.

Om man förvarar vapnet säkert och har nyckeln utom räckhåll för barnen så finns inte risken att barnen kommer åt ett vapen lyckas ladda och osäkra vapnet för att sedan skjuta nån.

Man glömmer inte låsa skåpet lika lite som man glömmer bort att ta ur patronerna ur vapnet. Vill man vara ännu mer försiktig så tar man och plockar isär vapnet innan man ställer bort det.

Vapen som förvaras efter konstens alla säkerhetsregler är mycket mindre farligt att ha hemma än alla knivar man har i köksskåp/kökslådor, starka mediciner eller andra faliga mediciner som är direkt farliga för barn som man har inlåsta i medicinskåp. Era barn går väl inte och tar och letar fram nycklen till medicinskåp eller tar och leker med knivar?

• Anonym (Vapen)
    Anonym (H) skrev 2015-06-13 14:22:38 följande:

Åååh så trashigt med vapen. Dessutom finns ALLTID risken att något av era barn finner nyckeln eller att din man glömmer låsa. Mänskliga faktorn, du vet. Allvarligt talat hade jag nog hellre lämnat en man med ett sådant intresse om han inte respekterade att vapen inte kommer in i ens hem. Tänk på dina barn.

Bli inte en svensk version av amerikanska rednecks!

Haha, det är din inställning och okunskap som är trashigt! Jag tar förgivet att du inte äter vilt överhuvudtaget.

Hur fasen kan man ens tänka tanken på att lämna sin partner bara för att dom har vapen, tänker du på dina barn om du försöker förbjuda barnen att vara hemma hos sin pappa om han har vapen?
  • Anonym (Vapen)
    Anonym (H) skrev 2015-06-13 20:07:26 följande:

Eh nej, jag äter självklart inte ens kött. Är glad att min man aldrig skulle kunna bli en redneck. Det är skillnad på oss i Stockholms innerstad och er lantisar. Lycka till med dina ungar Ronny, Conny och Kevin sen.

Ja det är klart, finns ju en del som inte har så mycket kunskap om annat än uteliv, kläder och smink. Vet du det finns ett helt liv utanför Stockholm innerstad som inte bara innefattar glitter och glamour. Vilken fantasi på namn du har är dom populära bland dina vänner? Själv känner jag inte en enda som heter så. Mina barn är väluppfostrade tonåringar så där har vi lyckats bra.
Svar på tråden vapen hemma