vapen hemma
Se till att ha nyckeln till skåpet ordentligt gömd så förstår jag inte problemet. Ni skulle ju även kunna förvara ammunitionen på annat ställe än skåpet.
Se till att ha nyckeln till skåpet ordentligt gömd så förstår jag inte problemet. Ni skulle ju även kunna förvara ammunitionen på annat ställe än skåpet.
Har läst hela tråden och tackar för era synpunkter. Kunskap och säkerhet är a och o men min rädsla väger tyngre.
Maken har varit arg/sur på min hela dagen. Har knappt sagt ett ord till mig eller ens tittat på mig. Återstår att se hur morgon dagen ter sig. Var längesedan jag såg honom så grinig. Visst, det är hans hobby. Men borde inte familjens trygghet gå före? Ska jag behöva vara orolig varje dag för att han ska ha en hobby?
Om mannen nu inte har tänkt skjuta hemma kan man undra varför det inte duger att förvara vapnet där det används.
Psykologiskt handlar det nog om ett annat vapen än ett som förvaras i vapenskåp
Eller kunna justera vapnet/kikarsiktet i lugn och ro hemma istället för på banan.
Jakt är verkligen inte något som jag skulle kunna se som en "hobby vilken som helst". Skulle aldrig klara av att leva med en jägare.