Anton Chigurh skrev 2015-06-20 19:38:50 följande:
Vissa saker, som detta, vore enbart patetiskt att ljuga om, Dbisä,, så ja, jag ÄR invald styrelseledamot, som vad är oväsentligt, jag har egt redan gått ut med mycket mer info än vad som är brukligt för min del, men detta är med sanningen överensstämmande. Jag är dessutom utbildad skjutledare och kan därmed utbilda andra nya skyttar i denna ädla sporten, och, bemyndigad i att hålla sk "Gröna kortet kurser" för sportskyttar.
Jag kan inte se vitsen varför i helvete jag skulle ljuga om en sån sak, men men, tror du jag snackar skit....så får du väl tro det då. Fast jag är 100 % seriös nu, och det innebär de fakto att jag kan betydligt mer än dig om hur lämpligheten hos en individ bedöms när det handlar om handeldvapen.
Och det är betydligt hårdare krav för att erhålla licens på handeldvapen jämför med jaktvapen, och när det kommer till vapen av "Fullauto-variant" då är det inte omöjligt. Men näst intill ,att erhålla licens på helautomatiska vapen, tex en
Heckler & Koch G36 C AEG Det går, men kraven är sanslöst höga. Och det med rätta. Jag kan inte reglementet i det fallet men jag har för mig att det krävs att du har en riktig vapenkasun, ett sketet vapenskåp räcker inte, plus att kraven på larm är höga som helvete. Med rätta, som sagt.
Sen kan du köpa automatvapen illegalt i Sverige, det är dyrt, men långt ifrån omöjligt, och en "vanlig" pistol eller revolver lyckade en journalist få tag på inom 3, eller om det var 4 timmar, han skulle testa hur enkelt det var, och det var otäckt enkelt. Men det är insmugglade vapen i dom fallen. Tro han blev åtalad trots att det var ett test och att han lämnade in vapnet till polisen omedelbart. Men en vapenbrott var det lik förbannat !!!
Lite OT, men intressant OT.
Kram //Anton
Självklart väljer jag att tro dig, precis som jag tror på TS beskrivning. Det fungerar uppenbarligen inte annars, det är bara att läsa runt lite på Familjeliv så ser man en mängd trådar där Bror eller Syster duktig ifrågasätter och ropar troll eller något annat om TS.
Jag anser att TS man skulle må bättre av att lära sig att det finns andra sätt att hantera en konflikt än att tjura och tiga sig fram till målet: ett vapenskåp. Jag är heller inte så imponerad av ditt val av nickname och sidfot ur ett vapenlämplighetsperspektiv. Missförstå mig inte, jag tror inte att du har ambitionen att bli en Anton Chigurh på riktigt eller att du verkligen tror på budskapet i din sidfot, med det du signalerar med dessa måste inte nödvändigtvis tolkas som du vill.